• Doelakkers Homepage 1

doelakkers

Start schooljaar

Start schooljaar 2022-2023
De zomervakantie is voorbij en het schooljaar 2022-2023 is weer begonnen. Heerlijk  De Doelakkers weer vol met kinderen te zien. Alle medewerkers van De Doelakkers hebben er zin in. Ook dit jaar zullen we u weer via de nieuwsbrief, kalender en de website op de hoogte houden van wat er speelt op school en in de groepen. Wij wensen u en uw kinderen een heel plezierig schooljaar toe en hopen dat u ons weet te vinden wanneer er vragen zijn, wanneer er iets speelt wat voor u en/of uw kind van belang.

Ouderavond mediawijsheid (Biks Shots)

In de bijlage vindt u een brief van Biks Shots.

Infoavond groep 6

De infoavond van groep 6 staat niet op de kalender, deze is op maandag 26 september van 19.00-20.00 uur.

Schoolfotograaf

Vanaf dit schooljaar komt de schoolfotograaf aan het begin van het schooljaar. Donderdag 15 september zijn de kinderen van de Doelakkers weer aan de beurt. Ook zullen er broertjes zusjes foto's gemaakt worden.
Van de kinderen van de opvang worden geen foto's gemaakt.

Ongelukje

In groep 1,2,3 komt er nog weleens een ongelukje voor. Hiervoor zijn we op zoek naar verschoonkleding. Heeft u toevallig nog iets liggen dan kunt u dit afgeven bij de leerkracht van groep 1,2,3.

Telefoon

De kinderen hebben op school geen mobieltje nodig. Mocht u het nodig vinden dat uw kind wel een mobieltje bij zich heeft dan kan hij of zij dit in de ochtend inleveren bij de leerkracht. Om half drie ontvangt de leerling de telefoon dan weer terug. Ook zien we steeds vaker smartwatches bij de kinderen. Wij willen niet dat de kinderen hier de hele dag berichten op ontvangen. Mochten we dit opmerken dan nemen we contact met u op.

Finn gr. 7
Keet Gr. 3
Thijs Gr. 3
Fenne Gr. 3
Senna gr. 4
James gr. 7
Julie gr. 8
Sofia Gr. 8
Floris Gr. 6
Sofie gr. 5
Borzou gr. 4
mats gr. 5

Theaterlessen

Start theaterlessen bij Theaterschool Hilvarenbeek voor kinderen vanaf 8 jaar

Nu het schooljaar is begonnen, starten ook de theaterlessen weer bij Theaterschool Hilvarenbeek.
In Cultureel Centrum Elckerlyc in Hilvarenbeek kunnen kinderen vanaf 8 jaar les volgen op de woensdagmiddag vanaf 14 september.

In de lessen leren de leerlingen toneel spelen en samen scènes maken. Elk schooljaar maken de groepen twee voorstellingen.

Door het volgen van theaterlessen leren de leerlingen zelfvertrouwen ontwikkelen, kijken naar elkaar en feedback geven, communiceren en samenwerken.

Door het spelen van de voorstellingen krijgen leerlingen ook ervaring in zichzelf presenteren.

Wil je meer informatie over de lessen of wil je een gratis proefles komen volgen vanaf 14 september? Je bent van harte welkom. Ga naar de website: www.theaterschoolhilvarenbeek.nl.

Reuzenbank

In de bijlage vindt u een bericht over de Reuzenbank.

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.stichtingsamenwijs.nl/