• Doelakkers Homepage 1

Nieuwsbrief De Doelakkers

Logo-samenwijs-De-Doelakkers---DEF---CMYK

Enquête scholen op de kaart

Vandaag ontvangt u een brief met inlogcode van scholen op de kaart. Met deze inlogcode krijgt u toegang tot de enquête van scholen op de kaart. Deze enquête bestaat uit een korte vragenlijst over het wel en wee op onze school. Deze enquête wordt landelijk afgenomen en wordt ook vergeleken met andere scholen.
Wij hopen op een hoge respons zodat we aan de slag kunnen met de eventuele verbeterpunten uit de vragenlijst.

Kerst

​Terwijl de Sint nog in het land is, vraagt de commissie kerst graag uw aandacht.
Op 7 december wordt de school versierd in kerstsferen. Tijdens schooltijden wordt er versierd en kunnen we de gehele dag hulp gebruiken.
Verder zijn we op zoek naar mensen die groen voor kerststukjes kunnen verzorgen.
Dus kunt u vrijdag 7 december een uurtje helpen met versieren of bent/kent u iemand die kerstgroen kan verzorgen (in de week van 10 dec), laat het ons dan weten via
Kerstdoelakkers@gmail.com.
Maandag 10 december starten de kerstactiviteiten, dit jaar met een grote adventsboom. Iedere ochtend openen we om 8.45u een deurtje, u bent hierbij van harte welkom. Op 21 december vindt de kerstviering plaats, samen met de kinderen wordt er een leuk kerstspel opgevoerd, ook hiervoor nodigen we u uit. De exacte tijden volgen nog.

Nieuws van de bibliotheek

​Op zaterdag 29 december is er een voorstelling van Kateleine van der Maas. De voorstelling begint om 13.30 uur in Elckerlyc.

Hieronder vindt u meer informatie over de voorstelling.

Piccolino is een animatiefilm voor kleine kinderen (vanaf 2 jaar) met Spaanse en Italiaanse kinderliedjes. Het duo Canti Vaganti heeft voor deze film de muziek verzorgd. In deze voorstelling spelen ze live de muziek, terwijl op het witte doek de beelden van de film zijn te zien. Canti Vaganti bestaat uit de Italiaan Bruno Gullo en de uit Hilvarenbeek afkomstige Kateleine van der Maas. Zaterdag 29 december, aanvang 13.30 uur. Entree € 7,50 incl. zakje chips en pakje drinken.

De hoofdrol in deze film is weggelegd voor Piccolino, een rups van groene klei. In deze voorstelling gaan de ogen van de kleine toeschouwers naar de filmbeelden, een virtuele wereld, maar de oren horen livemuziek. En daarnaast worden de andere zintuigen aangesproken om de kinderen de film nog meer te laten beleven. De acteurs/musici van Canti Vaganti zijn experts in de interactie met het publiek, en dat maakt deze voorstelling dan ook zo uitzonderlijk: een film met hier-en-nu beleving.

Met twee stemmen, fluit, accordeon, gitaar en kleine instrumenten creëert Canti Vaganti originele arrangementen en gevarieerde ritmes voor de poëtische, suggestieve en ambachtelijke beelden van Piccolini, een film van de Italiaan Giovanni Maccelli.

Canti Vaganti maakt muziektheater waarin intiem theater, wereldmuziek en cabaret elkaar ontmoeten. Het gezelschap is opgericht door Bruno Gullo en de Kateleine van der Maas, beiden woonachtig in Madrid.

Onderwijsprijs

Basisschool De Doelakkers is met het project Digihelden genomineerd voor de onderwijsprijs Noord Brabant.

De Nationale Onderwijsprijs is bedoeld om op een positieve manier aandacht te vragen voor het onderwijs. Om bijzondere projecten in de schijnwerpers te zetten en daarmee te laten zien hoe veelzijdig het Nederlandse onderwijs is.

In elke provinciehoofdstad is een finale met provinciale deelnemers. De winnaar wordt doorgaans gehuldigd door de Commissaris van de Koning of de gedeputeerde voor onderwijs.
De provinciale winnaars zijn automatisch genomineerd voor de Nationale Onderwijsprijs. Een landelijke jury bepaalt uiteindelijk wie de Nationale Onderwijsprijs in ontvangst mag nemen.

Komende donderdag zullen wij ons net als de twee andere scholen presenteren in het provinciehuis. Op deze avond wordt ook de winnaar bekend gemaakt. We houden u op de hoogte.

Studiedag 6 december

Donderdag 6 december zijn alle kinderen vrij en kunnen lekker bijkomen van alle Sinterklaas perikelen.
Groep 1 t/m 4 is ook op vrijdag de gehele dag vrij.

Groep 6

Vrijdag 7 december geeft groep 6 om 9.00 uur een schoolconcert (blazersklas) in de aula. Iedereen is welkom.
Het avondconcert is gewijzigd en is nu op maandagavond 10 december om 19.00 uur. Dit concert is in samenwerking met de harmonie.

​Yerres Gr. 8
Abel Gr. 5