• Doelakkers Homepage 1

Nieuwsbrief De Doelakkers

Logo-samenwijs-De-Doelakkers---DEF---CMY_20190313-090101_1

Opvang

​Vanaf nu gaan we de nieuwsbrieven van de opvang en het onderwijs samenvoegen. Zo blijft u op de hoogte van het gehele nieuws op Samenwijs de Doelakkers.

Openingstijden kinderopvang:
Maandag tot en met vrijdag van 7:30 -18:30 uur.

In overleg zijn aangepaste openingstijden mogelijk. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met afdeling plaatsing en planning.

Zij zijn telefonisch te bereiken op 013-5057508 of per e-mail plaatsingen@stichtingsamenwijs.nl

Namen vermelden:

Willen jullie al jullie eigendommen zoals flessen, voedingsbakjes, jassen, tassen etc. voorzien van naam.

Nieuws van de OR

De afgelopen drie jaren hebben we als Ouderraad met veel plezier en enthousiasme een activiteit rondom Halloween georganiseerd. Veel kinderen genoten van de griezelige en prachtig versierde huizen en routes. De Ouderraad heeft toch besloten om geen vervolg meer te geven aan de organisatie van Halloween voor kinderen van basisschool De Doelakkers. De Ouderraad wil de organisatie van activiteiten beperken tot activiteiten die met en voor school worden georganiseerd. Dit is niet het geval bij Halloween. Halloween is een activiteit die als een apart initiatief vanuit de Ouderraad voor kinderen van De Doelakkers werd georganiseerd. De Halloween activiteit is behoorlijk uit het jasje gegroeid. De ervaring leert dat er onvoldoende ouders en middelen beschikbaar zijn om voor een nieuwe editie te gaan en daarmee de veiligheid te waarborgen. We bedanken alle ouders hartelijk die de Halloween activiteit de afgelopen jaren mede tot een succes maakten. Ook De Doelakkers bedanken we natuurlijk voor het ter beschikking stellen van het schoolgebouw en van de nodige middelen.

Stadion Run

Bewegen is belangrijk, voor jong en oud. Door voldoende beweging maak je je botten en spieren sterker en zit je lekkerder in je vel. Kinderen die meer gaan sporten kunnen zich juist beter concentreren in de klas en halen daarom betere leerprestaties.

Uniek sportevenement

Daarom breng ik graag een uniek sportevenement onder uw aandacht. Op vrijdagavond 28 juni a.s. wordt de eerste, echte Stadion Run Tilburg georganiseerd in het Willem II Stadion. Speciaal voor kinderen tot en met 10 jaar is er een Family Run van 1896 meter. Samen met een begeleider (opa, oma, vader, moeder of grote broer of zus) rennen de kinderen door en om het Willem II Stadion. Dit hardloopevenement is ook leuk voor kinderen die niet van voetbal houden, want het stadion op deze manier leren kennen is een kans die men anders niet krijgt.

1896 meter

Waarom 1896 meter, zult u denken? In het jaar 1896 is de voetbalclub van Tilburg opgericht. En dit is een afstand die ieder kind kan afleggen.

Goede doelen

Omdat sporten en hobby's uitoefenen belangrijk zijn voor de ontwikkeling van een kind, steunen wij twee goede doelen. De opbrengst en donaties die met dit hardloopevenement worden opgehaald, komen ten goede aan: Stichting Willem II Betrokken en De Johan Stekelenburg Stichting.

Meedoen

Wilt u de Stadion Run Tilburg onder de aandacht brengen van uw schoolkinderen en hun ouders? Heeft u hier meer informatie voor nodig of beeldmateriaal, stuur dan een e-mail naar info@stadionrun-tilburg.nl

Op www.stadionrun-tilburg.nl vindt u meer informatie en via deze site kan iedereen zich inschrijven.

Met sportieve groet,
MVB training

Koningsspelen

Op vrijdag 12 april vinden de Koningsspelen weer plaats. Dit jaar gaan we met alle scholen van de gemeente sporten  bij de Hilvaria velden. De organisatie van deze dag is in handen van het beweegburo. Binnenkort ontvangt u meer informatie over deze dag. Er zal deze dag in ieder geval een continurooster zijn en de dag zal voor groep 1-2 rond de middag eindigen.

We zijn nog op zoek naar een flink aantal hulpouders, mocht u willen helpen op deze dag dan kunt u zich bij mij opgeven. j.vandenhout@stichtingsamenwijs.nl

​Jazz opvang
Elise opvang