• Doelakkers Homepage 1

Nieuwsbrief De Doelakkers

Logo-samenwijs-De-Doelakkers---DEF---CMYK

Beste wensen

Het team van Samenwijs De Doelakkers wenst u Prettige Feestdagen en een gelukkig 2019. Wij zien u graag weer op maandag 7 januari

Nieuws van de Pezerikken

Wie wordt de jeugdprins of -prinses van het Pezerikkengat?!
Vrijdag 11 januari 2019 is er 'n groot feest voor alle basisschoolkinderen en hun ouders in de Gouden Carolus.
Deze avond hebben we voor het eerst een Prinsenreceptie! Om 19:00u is de zaal open en om 19:30u zal de onthulling van het Klèèn Hôôg beginnen!
Een avond vol carnaval, feest, muziek en optredens! Kom je ook?! Dees doeme dikker!

Ouderschap vanuit je hart

Interactieve presentatie 'Je macht loslaten, opvoeden zonder straffen en belonen' door Eline Weijers van Ouderschap vanuit je Hart www.ouderschapvanuitjehart.nl

Wil jij je kind opvoeden zonder straffen en belonen? Zou je willen dat het meer een samenspel is met je kind in plaats van dat jij de politieagent bent? Merk je weleens aan jezelf dat je uit frustratie of onmacht gaat dreigen met straf? Om zo iets gedaan te krijgen van je kind? Of je probeert het op een positieve manier, door je kind te verleiden met een beloning. Maar het werkt niet. Je bent het liefdevolle contact met je kind even kwijt en je voelt je erna vaak rot. In deze interactieve presentatie neem ik je mee in de wereld van opvoeden vanuit verbinding en gelijkwaardigheid. Wat het jou, je kind en je gezin kan brengen en wat het betekent als je je macht loslaat.

Wat kun je verwachten tijdens deze avond? Ik wil je een andere, nieuwe kijk op opvoeden geven, namelijk opvoeden vanuit gelijkwaardigheid. Ik ga daarom vertellen over het essentiële verschil tussen opvoeden met en opvoeden zonder straffen en belonen. Ik gebruik hiervoor praktische voorbeelden uit gezinssituaties zodat je je er een beeld bij kan gaan vormen. Je kunt al je vragen stellen die je hebt, we gaan korte opdrachten doen en reflecteren op jezelf als moeder/ vader.

Natuurlijk geef ik ook veel praktische tips!

Wanneer: maandag 14 januari 2019, 19:45 - 21:15 uur, inloop vanaf 19:30

Waar: Basisschool De Doelakkers, Koningskruis 11, 5081 XM Hilvarenbeek

Kosten: gratis

Inschrijven: via een email naar eline@ouderschapvanuitjehart.nl

Bedanken

Ook dit jaar hebben we als school weer veel hulp van u mogen ontvangen. Wij zijn jullie als locatieraad, ouderraad, rijouders, biebouders, luizenouders, leesouders, en nog veel meer ouders en opa's en oma's erg dankbaar.
Zonder uw hulp zou het jaar er heel anders uit hebben gezien.

BEDANKT daarvoor.

Title 6