• Doelakkers Homepage 1

Nieuwsbrief De Doelakkers

doelakkers

Star Class op Samenwijs De Doelakkers

Op 21 oktober hebben alle kinderen van groep 3 tot en met 8 van De Doelakkers gekeken en actief meegedaan aan de promotieshows van Star Class. De kinderen hebben op die dag een flyer mee naar huis gekregen voor de cursus "kennismaken met theater" die wij op de woensdagen 13 november, 20 november, 27 november, 4 december, 11 december & 18 december komen verzorgen. De cursusprijs voor het hele traject is € 58,50.

De serie van zes lessen vormt een mooie afgeronde kennismaking met theater en wordt verzorgd door een theatraal en pedagogisch goed onderlegde docent. De kinderen worden direct na de reguliere lestijd opgevangen door onze Star Class docent. De lessen starten een kwartier na schooltijd in de speelzaal en duren iedere keer een uur.

Info & inschrijving
Mocht u meer willen weten over deze cursus dan kunt altijd even mailen naar info@enthousiasment.nl of bellen met 040-2572410.
Indien u uw kind in wil schrijven (dit graag doen voor 5 november) dan graag even mailen naar info@enthousiasment.nl. U ontvangt dan van ons per ommegaande een inschrijvingsmail. Inmiddels heeft uw kind ook de papieren flyer van ons op school meegekregen. U kunt deze ook gebruiken voor de inschrijving door het strookje uit de flyer in te vullen, te fotograferen en terug te mailen. U mag het strookje ook per post sturen naar :
Enthousiasment
Hulst 11
5662 TC Geldrop

Voorstellen

Cody van der Meer

Hoi ik ben Cody voor de kids Meneer Cody. Ik ben 23 jaar en woonachtig in Tilburg. Ik hou ervan om te tekenen en om te reizen. Ik ben een 2e jaars student aan de pabo en heb erg veel zin om dit jaar op De Doelakkers stage te lopen. Voordat ik pabo ging doen heb ik twee ICT-opleidingen gedaan en die heb ik beide afgerond. Uiteindelijk toch voor iets anders gekozen omdat ik het mijzelf niet mijn hele leven zag doen. Uit mijn ervaring met KVW (kinder vakantie week) heb ik toen gekozen voor de pabo en dat bevalt nog steeds!

Als je vragen hebt: ik sta het eerste half jaar op Dinsdag en Woensdag in groep 6.

Theater Artemis

Op 28, 29, 30 oktober komt er vreemd bezoek naar  de Doelakkers. Het is een drie dagen durende voorstelling van Theater Artemis, gemaakt door Rob Smorenberg (maker, acteur) en Django Walon (vormgever).

Rob komt als klusjesman bij jullie op school. Het lijkt een gewone klusjesman, maar… hij beweegt en werkt in slow motion.

Het verloop van het bezoek

Dag 1: Rob, de klusjesman van Klusbedrijf Smorenberg, komt in een busje aan op het schoolplein. Hij plaatst een groot bord op het plein. De rest van de dag besteedt Rob aan het in slow motion verplaatsen van spullen vanuit zijn bus naar een plek in de school.

Dag 2: Er is iets veranderd. De klusjesman heeft, in zijn tempo, de hele nacht doorgewerkt. Zijn spullen hebben een plek gekregen. Deze dag gaat hij aan de slag met allerlei klusjes in de school. Soms komt hij ook een klas binnen om daar een stekker in het stopcontact te steken. Hij komt ook wat spulletjes uit de klas halen voor zijn bouwsels. Allemaal heeeeeeellll langgzaaammm. Wat doet dat hoopje glitters daar?

Dag 3: De klusjesman blijkt een eigen project te hebben: hij heeft iets moois gemaakt en dat wordt op deze dag onthuld. Daarna vertrekt hij langzaam maar zeker weer... op naar een volgende klus.

Nieuws van de opvang

Omdat het voor ons erg lastig is om oudergesprekken te plannen, hebben wij er als locatie voor gekozen om op vaste dagen deze gesprekken te gaan houden, zo kunnen we meer aandacht besteden aan de ontwikkeling van uw kind. De gesprekken vinden plaats om de 3 maanden, is uw kind in die periode jarig dan ontvangt u van ons een uitnodiging. Op de volgende data vinden de gesprekken plaats, de tijden volgen zo spoedig mogelijk.

September- Oktober- November: Woensdag 13/11

December- Januari- Februari: Woensdag 12/2

Maart- April- Mei: Woensdag 20/5

Juni- Juli- Augustus: Woensdag 2-9

U ontvangt z.s.m. een uitnodiging van ons

Halloween in Hilvarenbeek

​Hilvarenbeekse Halloween (HiHa) organiseert op vrijdag 1 november een Halloweentocht voor de jeugd. Voor alle leeftijden is er iets te doen.
Voor de kleinste van 0-7 jaar is er naast de kerk een griezelpark. Hier wordt op een leuke en grappige manier kennis gemaakt met Halloween. Leuke spelletjes, schminken, voorlezen en nog veel meer. Vanaf 8 jaar mogen de kinderen meelopen met de Halloweentocht die start op 2 locaties: het Vrijthof of de scouting. De tocht gaat langs verschillende griezelhuizen en scare zones. Deze tocht wordt begeleid door de ouders die met de groepjes meelopen.
Houd je echt van ENG, dan gaan na 20.00 uur de lichten uit en de kettingzagen aan! Deze tocht is vanaf 13 jaar. De entree is 1 euro voor alle activiteiten per deelnemer. Voor ouders die hun kind(eren) begeleiden is het gratis. Deelname is geheel op eigen risico!

Durf jij het aan??

MQ scan

in de bijlage vindt u informatie over de MQ scan voor groep 3 t/m 8.

Maet hout Staet

In de bijlage vindt u informatie over een voorstelling van Maet hout Staet.

​Andre Gr. 3
Guus Gr. 7