• Doelakkers Homepage 1

Nieuwsbrief Samenwijs de Doelakkers

doelakker_20220321-081115_1

App op telefoon

De app van de Doelakkers gaat uit de lucht. In plaats van deze app kunt u een pwa op uw telefoon downloaden. U gaat naar www.stichtingsamenwijs.nl/doelakkers en volgt de stappen. Ook kunt u hier de groepen aangeven waar u berichten van wilt ontvangen. Bij nieuwe foto's en berichten krijgt u dan een melding. De komende tijd zal deze pwa verder ontwikkeld worden.

Week van de lentekriebels

De Week van de Lentekriebels is een nationale projectweek voor het speciaal- en basisonderwijs. Deelnemende scholen geven een week lang les over weerbaarheid, relaties en seksualiteit. De projectweek helpt om deze thema's structureel in het schoolplan op te nemen. In 2022 is de Week van de Lentekriebels van 21 tot en met 25 maart.

Thema 2022: je lijf is van jou

Dit jaar is het thema van de Week van de Lentekriebels: je lijf is van jou. Het gaat hierbij om het bespreekbaar maken van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Daarnaast gaat het over het vragen en geven van toestemming, oftewel consent.

Inloopweken

Eindelijk mag u als ouder weer naar binnen. We hebben dit jaar gekozen voor inloopweken om de drukte in de school te voorkomen. Deze weken staan op de kalender vermeld. Natuurlijk bent u altijd welkom om 's morgens iets door te geven aan de leerkracht van uw kind.

Gewijzigd testbeleid

Het dringende advies aan leerkrachten en leerlingen van groep 6, 7 en 8 om twee keer per week preventief een zelftest te doen vervalt. Wel blijft het advies om bij klachten een (zelf)test te doen. Mocht u nog een zelftest nodig hebben voor uw kind(eren) dan kunt u dit doorgeven aan de leerkracht, zodat zij de testen mee kunnen geven.

Juffrouw Laura

Aanstaande woensdag komt juffrouw Laura weer op school. Zij zal woensdag t/m vrijdag ondersteuning bieden aan groep 4 en andere groepen. Voor de continuïteit is er gekozen om juffrouw Lisa de gehele week in groep 4 te houden.

Vrijwillige ouderbijdrage

Deze week ontvangt u een brief over de vrijwillige ouderbijdrage, tevens ontvangt u een betaallink via schoolkassa. De brief ontvangen we graag ondertekend retour.

Tyst Gr.1-2
Sara Gr. 6
Anne Gr. 5
Dylano gr. 4