• Doelakkers Homepage 1

doelakkers

Ouderraad

Jaarverslag Ouderraad 2021-2022

Beste ouders, vanaf het schooljaar 2021-2022 is de ouderraad als stichting operationeel. Dit heeft als grootste voordeel dat de geldstromen - gebaseerd op de vrijwillige ouderbijdrage - gescheiden zijn van het algemeen lumpsumbudget, waardoor de besteding van de vrijwillige ouderbijdrage transparant inzichtelijk is gemaakt.

Het afgelopen schooljaar heeft de ouderraad zich ingezet om in samenwerking met team onderwijs en opvang voor alle leerlingen leuke, creatieve en leerzame activiteiten te organiseren. Door COVID-19 is dit wederom een bijzonder jaar geweest en heeft de ouderraad minder en kleinschaliger kunnen organiseren dan gepland. Dit is ook terug te zien in het financieel jaarverslag waar de uitgaven onder de begrootte budgetten zijn gebleven. Voor het jaar 2021/2022 hebben we de begroting in het jaarverslag opgenomen.

Tijdens de OR-vergadering op dinsdag 11 oktober 2023 blikken wij terug op het afgelopen schooljaar. Geïnteresseerde ouders zijn van harte welkom om deze vergadering bij te wonen. De OR-vergadering begint om 20h00 op locatie Doelakkers. Wij willen alle geïnteresseerde ouders wel vragen om vooraf kenbaar te maken dat je aanwezig bent door een mail te sturen naar ordoelakkers@gmail.com

JOOB

De schoolmaatschappelijk werker / JOOB (Jeugd en Ouder Opvoed Begeleider)

De meeste kinderen gaan graag naar school. Maar soms kan school ook ingewikkeld zijn. Hoe ga je om met vriendjes en vriendinnetjes en wat als je het moeilijk vindt om vragen te stellen in de klas? Misschien word je wel uitgelachen. Herkent u deze of andere vragen bij uw kind? Heeft u zelf zorgen over de opvoeding of loopt het niet lekker thuis? Praat eens met de JOOB. Samen werkt u aan oplossingen.

Voor u en uw gezin

De JOOB is er voor u en uw gezin. U bent welkom met al uw vragen en zorgen over de kinderen, de opvoeding en de situatie thuis. Misschien piekert u over de opvoeding of over geld. Want ook voor school heeft uw kind weer spullen nodig. Misschien snapt u niet waarom uw kind steeds verdrietig is. U zou willen dat hij meer weerbaar wordt. Of u ligt wakker van de scheiding: hoe vertelt u het de kinderen? Soms ziet u door de bomen het bos niet meer.

De JOOB geeft advies en biedt ondersteuning. Dat kan een sociale vaardigheidstraining zijn voor uw kind, een aantal gesprekken met u of opvoedgesprekken bij u thuis. Samen kijkt u wat het beste past. Want elk gezin is anders en ieder kind is uniek. De JOOB is deskundig en biedt maatwerk.

Vraag op school naar Astrid van Strijdhoven, JOOB.

Bellen naar: 06 29332640 of mail: astridvanstrijdhoven@farent.nl

Of bel naar Farent Maatschappelijk Werk en Dienstverlening 088-0237500

Sjors Sportief

In de bijlage een bericht van Sjors Sportief

Kinderboekenweek

De kinderboekenweek 2022 gaat van 5 t/m 16 oktober van start! Een van de leukste weken van het jaar als het om lezen gaat.

Boekhandel Peter Swaanen in Hilvarenbeek heeft ook dit jaar de actie SPAREN VOOR JE SCHOOLBIEB. Ouders en kinderen kopen bij ons tijdens de Kinderboekenweek kinder- en jeugdboeken en leveren de kassabonnen op school in. De school mag dan voor 20% van de ingeleverde waarde GRATIS nieuwe leesboeken voor de schoolbieb uitzoeken.

Mats Gr. 5
Sophie Gr. 3
Habiba Gr. 3
Nina Gr. 7