• Doelakkers Homepage 1

Nieuwsbrief Samenwijs de Doelakkers

doelakker_20210305-091029_1

Continu rooster

Op alle Samenwijscentra geldt momenteel het continurooster. Hierdoor vinden minder reisbewegingen plaats en krijgt het coronavirus minder kans zich te verspreiden. Net als tijdens de vorige lockdown zijn de ervaringen positief. Toen werd, nadat de coronamaatregelen werden opgeheven, ook het continurooster beëindigd. Voor sommige ouders kwam dat als een verrassing. Samenwijs vindt dit niet wenselijk en wil graag voorspelbaar zijn.
Continurooster als coronamaatregel
Samenwijs zet het huidige continurooster in elk geval tot aan de meivakantie voort. Dat helpt niet alleen tegen de verspreiding van het virus. Het zorgt er ook voor dat ouders / verzorgers en onze medewerkers weten waar ze aan toe zijn. Samenwijs neemt tijdig een besluit over een eventuele voortzetting van het continurooster vanaf de meivakantie tot de zomervakantie. Dat is het geval als de coronamaatregelen van kracht blijven.

Week van de lentekriebels

De Week van de Lentekriebels is een jaarlijkse projectweek voor het basisonderwijs over relaties en seksualiteit. Voor scholen is het een laagdrempelige manier om kennis te maken met het geven van lessen relationele en seksuele vorming. Steeds meer scholen doen mee met de Week van de Lentekriebels. Alle scholen in Nederland zijn verplicht om aandacht te besteden aan seksualiteit.

De seksuele ontwikkeling van kinderen begint al op hele jonge leeftijd. In elke leeftijdsfase verandert het gedrag van kinderen en willen kinderen andere dingen weten. Hoe je daar als ouder mee om gaat, heeft invloed op de ontwikkeling van je kind. Zijn onderwerpen thuis taboe? Of praat je uit jezelf met je kind over hoe je met respectvol met elkaar omgaat, verliefdheid, het blote lichaam, seksualiteit en verschillende voorkeuren? En wat voor voorbeeld ben jij, wat ziet en hoort je kind van jou?

Studiemiddag

Dinsdagmiddag 9 maart is er voor alle medewerkers van Samenwijs onderwijs een studiemiddag. De kinderen zijn dan vanaf 12.15 uur vrij.

Groep 1 t/m 4 Is vrijdag 12 maart ook vrij.

Webinars GGD

In de bijlagen vindt u verschillende uitnodigingen voor webinars van de GGD

scoor een boek

Scoren kun je overal! Onder dit motto is in 2012 het leesprogramma Scoor een Boek gestart !
Scoor een Boek! zet de kracht van voetbal in voor het stimuleren van leesmotivatie en leesplezier bij leerlingen. Hierin werken bibliotheken samen met Betaald Voetbal Organisaties (BVO's) uit de Eredivisie en Eerste Divisie.

Scoor een Boek! verbindt lezen en sport door profvoetballers in te zetten als rolmodellen. Het programma kent een Schooleditie voor leerlingen van groep 5 en 6.  Afgelopen maandag was de aftrap op onze school met de mascotte van Willem 2, Kingo!

Nieuws van de opvang

Wat is het fijn dat alle kinderen weer naar onze kinderopvang komen.
Het is heerlijk om weer samen te mogen spelen en ontdekken. Op dit moment hebben we het thema: "wij gaan naar de kapper". Onze hal is omgetoverd tot een kapsalon en onze kappers hebben het druk en alle klanten zijn enorm tevreden.

Naar het bos

Komende maand gaan de groepen 1 t/m 5 weer naar het bos met de IVN natuurouders.
Groep 1-2 woensdag 7 en 14 april
Groep 3 vrijdag 5 maart