• Doelakkers Homepage 1

Samenwijs De Doelakkers

doelakkers

Herstart

Gisteren zijn we weer gestart op onze school. Wat fijn dat alle kinderen weer op school zijn. We hopen dan ook dat we open kunnen blijven. We hebben dan ook een aantal maatregelen getroffen om eventuele besmettingen tegen te gaan. Deze vindt u nogmaals hieronder.
Na de vakantie zal het ook nog continurooster zijn.

Gezamenlijk kader Samenwijs

Samenwijs heeft u eerder geïnformeerd dat scholen en kinderdagopvang maandag 8 februari volledig opengaan. Veiligheid van alle betrokkenen, uitvoerbaarheid van de organisatie en tijdige communicatie naar ouders zijn belangrijke uitgangspunten. In gezamenlijkheid zijn de volgende afspraken gemaakt:

Alle Samenwijscentra hanteren vanaf 8 februari het continurooster met woensdagmiddag vrij.
• Samenwijscentra hanteren een streng 'snottebellenbeleid'. Voor alle typen verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid en hoesten geldt dat kinderen thuisblijven, tenzij er sprake is van gebruikelijke en bekende klachten zoals hooikoorts of astma.
• Voor het kinderdagverblijf geldt dat kinderen met verkoudheidsklachten mogen komen, tenzij er sprake is van verhoging (vanaf 37,5 graad). NB: bij ernstige verkoudheid kunnen medewerkers u verzoeken het kind op te komen halen.
• Kinderen van groep 7 en 8 dragen een mondkapje in het gebouw. Als deze kinderen op hun plaats in de klas zitten, mag het mondkapje af.
• Besmettingen: Samenwijs volgt de quarantaine regels van de overheid. Bij een positieve test bij kind of leerkracht gaat de hele klas 5 dagen in quarantaine. Na een test op de 5e dag met een negatieve uitslag, kan het onderwijs in de klas hervat worden. Kiest u ervoor het kind niet te testen, dan houdt u het kind 5 dagen langer thuis. Samenwijs spant zich in om bij quarantaine zo snel mogelijk thuisonderwijs te verzorgen.

Samenwijs vraagt uw medewerking bij het naleven van deze en alle algemene corona maatregelen. Volg s.v.p. de aanwijzingen van onze medewerkers voor ieders veiligheid op. Dat is de beste garantie voor de continuïteit van opvang en onderwijs.

Cito en IEP

De toetsen uit het leerlingvolgsysteem zullen worden afgenomen conform de richtlijnen van Cito. Dat betekent dat er een periode van ongeveer 2 weken van regulier onderwijs is geweest voordat overgegaan wordt tot afname van de toetsen. Ook voor de eindtoets (IEP) groep 8 geldt dat we de landelijke ontwikkelingen volgt.

Rapport

Woensdag krijgen de kinderen hun rapport weer mee naar huis. Dit rapport is gebaseerd op de periode september t/m december. Groep 2 en 3 ontvangen het rapport op 17 maart.
Op het rapport vindt u ook het AVI niveau, dit is de laatst bekende score. Deze geeft dus niet in alle gevallen een reëel beeld. Binnenkort wordt deze toets opnieuw afgenomen en u ontvangt dan natuurlijk de uitslag. Mocht u vragen hebben over het rapport kunt u deze in het tien minuten gesprek stellen.

10 minuten gesprekken

Na de vakantie staan de 10 minuten gesprekken gepland. Deze gaan voor de groepen 4 t/m 8 gewoon door. Deze zullen middels teams gevoerd worden. U krijgt een uitnodiging op het account van uw kind. Mocht u de inloggegevens kwijt zijn dan kunt u deze aanvragen bij de leerkracht van uw kind.
De gesprekken worden over de gehele week verdeeld.

Nieuws van de OR

Beste leerlingen,

Gelukkig kunnen jullie na een langere periode van afwezigheid weer naar school. Jullie hadden de leerkrachten al mooi verrast. Nu is het tijd voor jullie. Helaas kunnen we dit jaar geen carnaval vieren. Toch hopen wij dat jullie Hilvarenbeek een beetje paars geel willen laten kleuren.

Jullie kunnen vlaggetjes maken en hebben ballonnen gekregen. Het zou mooi zijn als jullie die uiterlijk vrijdag voor het raam kunnen hangen. Natuurlijk hebben wij ook gezorgd voor iets lekkers.

Ouderraad de Doelakkers.

Gratis Coachtraject door coach in opleiding

Afgelopen oktober ben ik begonnen aan een opleiding tot kindercoach en daarvoor ben ik op zoek naar een basisschoolleerling met een kleine hulpvraag. Daarbij kun je denken aan: weinig zelfvertrouwen, gepest worden of zelf pesten, geen vriendjes/vriendinnetjes hebben, moeilijk contact maken. Ik ben Elinoor Boogaard. Afgelopen oktober ben ik begonnen aan een opleiding om kindercoach te worden bij BGL in Eindhoven. Ik ben getrouwd en moeder van 2 kinderen (9 en 1) en woon in Oirschot. Wat mag je verwachten? Na een uitgebreide intake met kind en ouder(s) begint een coachtraject van 5 sessie van een uur. Ik werk volgens de oplossingsgerichte methode dat wil zeggen dat ik het kind help om eigen antwoorden te vinden en hulpbronnen te gebruiken. Bij één van de sessies nodig ik een ouder, broer of zus, vriend of vriendin uit om het kind breder inzicht te geven.

Locatie en tijden zijn in overleg. Dat kan ook bij jullie thuis zijn. Wil je je kind aanmelden of heb je nog vragen? Bel of mail me dan: Email: eli.boogaard@gmail.com Telefoon: 0611481488

Syb Gr. 7
Vince Gr-12a