De Maatjes en Kameraadjes

Bij "De Maatjes" en “Kameraadjes” is de peuteropvang en de kinderopvang volledig met elkaar geïntegreerd. Dat betekent dat tijdens de vroegere 'peuterspeelzaal tijden' alle peuters van 2 tot 4 jaar hetzelfde programma aangeboden krijgen ter voorbereiding op de basisschool. Dit noemt Samenwijs, peuteropvang.

Bij "De Maatjes" zijn we dan ook nog bewuster bezig met het creëren van mooie hoeken speciaal voor kinderen van 2 tot 4 jaar, steeds gericht op afwisselende activiteiten. Op de groep "De Maatjes" is plaats voor 16 kinderen.

Bij de “Kameraadjes” ontvangen wij iedere ochtend maximaal 16 kinderen, meestal de oudste peuters. Met deze kinderen wordt nog gerichter aan VVE gewerkt en kunnen we net wat meer verdieping bieden in onze activiteiten. VVE staat voor Voor- en Vroeg schoolse educatie. Met behulp van allerlei leuke thema’s worden de kinderen spelenderwijs in hun ontwikkeling ondersteund en gestimuleerd door medewerkers, die daarvoor een aanvullende opleiding hebben gehad.

Kom kijken!

U bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen bij Samenwijscentrum
De Doelakkers.
Afspraak maken!