Kindcentrum De Driehoek - Hilvarenbeek

Kinderopvang

In het prachtige pand van Kindcentrum De Driehoek verheugen wij ons erop om uw  kind te verwelkomen! Samen met u en samen met de basisschool zetten wij ons ervoor in om uw kind een goede basis te bieden voor zijn/haar toekomst. Kinderen krijgen de ruimte om in hun eigen tempo hun wereld te vergroten, op hun eigen niveau te kunnen ontwikkelen en om zijn/haar talenten optimaal te kunnen ontplooien. Ons motto is: ”Het beste wat je kunt worden is jezelf”.
Bij Kindcentrum De Driehoek bieden wij het complete kinderopvangaanbod: van de babyleeftijd tot aan het einde van de basisschool.

Ons kinderdagverblijf heeft drie groepsruimtes: de babygroep ‘(B)engeltjes’ (0 tot 2 jaar) en de peutergroepen ‘Boefjes’ en ‘Deugnietjes’ (2 tot 4 jaar). Onze ruimtes zijn knus, warm en er heerst een gezellige sfeer. De drie groepen zijn via een glazen  tussendeur met elkaar verbonden zodat kinderen van alle leeftijden elkaar kunnen ontmoeten. Door de samenwerking van de groepen kunnen de kinderen hun leefwereld vergroten en op een speelse manier van en met elkaar leren.

We genieten dagelijks van het buitenterrein dat voldoende ruimte geeft om te kunnen fietsen, glijden en rennen. De allerkleinste hebben een aparte buitenruimte zodat ook zij veilig kunnen rondkruipen en spelen.

Met behulp van allerlei leuke thema’s, gebaseerd op het VVE-programma (Voor- en Vroeg schoolse Educatie) Peuterplein, worden de kinderen spelenderwijs in hun ontwikkeling ondersteund en gestimuleerd. Samen met de kleuters van de basisschool werken wij aan dezelfde thema’s.
De oudste peuters van peutergroep ‘Deugnietjes’ gaan iedere maandag-, dinsdag- en donderdagochtend op bezoek bij de kleuters. Elke week sluiten ze aan bij een andere activiteit (het fruitmoment, de gymles of een werkles). Wij doen dit om de peuters een veilige, vertrouwde en geleidelijke overgang van kinderopvang naar kleutergroep te bieden. De peuters maken op deze manier al kennis met de omgeving, de mogelijk nieuwe klasgenootjes, de leerkrachten en de verschillende materialen en werkjes.

Kom kijken!

Rondleiding?

U bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen bij Kindcentrum De Driehoek!

Afspraak maken

Buitenschoolse opvang

Bij Kindcentrum De Driehoek kunnen de basisschoolkinderen dagelijks vóór en na schooltijd bij onze terecht. In ons prachtige gebouw zijn meerdere ruimtes beschikbaar om de kinderen een gevarieerd aanbod te bieden! Er is volop ruimte om bijvoorbeeld spelletjes te spelen, te lezen, te knutselen, te koken of te bouwen. Ook wordt er volop gesport en maken wij regelmatig uitstapjes.

Uiteraard zijn de kinderen ook in de schoolvakanties en tijdens studiedagen van harte welkom!

Locatiegegevens en documenten

Adresgegevens

Wagenmaker 1
5081 ER Hilvarenbeek
T. 013-2100109
E. opvang.driehoek@stichtingsamenwijs.nl
Contactpersoon: Defne van Holland

LRK nummers:
KDV: 877442393
BSO: 143865328

Maandag tot en met vrijdag van 7.30-18.30 uur.