Onze organisatie samenwijs

Begeleiding gastouders

Als gastouder wilt u natuurlijk weten waar u aan toe bent. En aangezien de meeste gastouders als ZZP’er actief zijn, is de bepaalde mate van vrijheid waarmee u gewend bent te werken belangrijk. Gastouderbureau Samenwijs onderkent dit en wil uiteraard dat u als professionele gastouder zo goed mogelijk uw werk kunt uitvoeren. Gastouderbureau Samenwijs is daarbij de ervaren bemiddelaar tussen u en het kind en zijn of haar gezin, maar wij bieden u als gastouder ook voldoende vrijheid. Bent u benieuwd naar onze manier van aanpak? Dat leggen we graag hieronder aan u uit.

Voordelen van
Gastouderbureau Samenwijs

De samenwerking met Gastouderbureau Samenwijs heeft een aantal voordelen. Zo kunt u de facturering aan ouders geheel via onze administratie laten lopen, zodat u uw zorg en aandacht aan het kind kunt geven en wij u een stukje administratie uit handen nemen. Daarnaast zijn wij werkzaam in de regio van Hilvarenbeek en Middelbeers en vindt u dus altijd een gastgezin of werkplek die dichtbij is. Niet alleen voor u, maar ook voor het kind belangrijk dat op die manier gewoon deel uitmaakt van de lokale gemeenschap. Daarnaast kunt u profiteren van onze bonusregeling voor gastouders en samenwerkingspartners zoals consultatiebureau, een bibliotheek en de gemeente.
Zoekt u een gastouder
of wilt u er een worden?

Een optimale begeleiding

Begeleiding door onderwijs en de professionals van Samenwijs is praktisch en handig. De begeleiding die wij bieden is een bijkomende optie. Toch zien we het in de praktijk vaak voorkomen dat gastouders op zoek zijn naar tips of adviezen. In dat geval kunnen zij gebruikmaken van onze intensieve begeleiding. Ook wanneer u vragen heeft over een situatie die zich voordoet tijdens uw werkzaamheden kunt u bij ons aan de bel trekken. Het doel van ons gastouderbureau is om op de achtergrond betrokken te zijn, maar waarbij we wel streven naar een goede, heldere samenwerking.

Continuïteit en noodopvang

Bent u zelf als gastouder ziek? Dan hoeft u zich in ieder geval geen zorgen te maken! Wij werken ook met zogenaamde noodgastouders. Wij verstrekken een lijst met gastouders die als vervangende opvang kunnen dienen. Ook als u voor langere tijd afwezig bent proberen wij via deze weg een noodopvang of -oplossing te creëren. Desnoods kunnen de kinderen ook bij een van onze Samenwijscentra ondergebracht worden. Op die manier kunnen wij 100% continuïteit van de opvang bieden (tijdens de openingstijden van het kinderdagverblijf of BSO).

Meer weten? Neem contact op!

Heeft u interesse om gastouder te worden of bent u als ouder op zoek naar een geschikte gastouder? Neem dan vandaag nog contact op met Gastouderbureau Samenwijs. Samen met u kijken we naar de mogelijkheden die wij aanbieden, maar kijken we ook naar uw achtergrond. Dit vooral om onze professionaliteit en de zorg en oppas voor het kind te verbeteren. Contact opnemen gaat eenvoudig door ons formulier op de website in te vullen of door te bellen naar 013-5057500. Wij helpen u dan zo snel mogelijk!