Onze organisatie samenwijs

Een bureau voor ouders én gastouders

Het gastouderbureau van Gastouderbureau Samenwijs is er voor zowel de ouder als gastouder. Niet alleen brengen we beide partijen met elkaar in contact, we zorgen er ook voor dat we een luisterend oor bieden bij vragen, klachten of opmerkingen. Daarom kunt u op een aantal punten rekenen als u voor ons gaat werken of onze hulp inschakelt. Dankzij deze garanties kunt u uw kinderen met een gerust hart onderbrengen bij een van onze gastouders en weet u als gastouder precies waar u aan toe bent. Benieuwd naar de rol die wij innemen? Lees hier meer over de mogelijkheden en opties.

Bundeling van onze krachten

Als stichting weten wij op een professionele manier onze krachten te bundelen. Als stichting in het onderwijs en kinderopvang zijn wij actief in de regio van Hilvarenbeek en Middelbeers. Onze organisatie is verdeeld over opvanglocaties en onderwijslocaties. In deze ‘Samenwijscentra’ wordt de kennis en kunde van onze medewerkers gebundeld. Handig voor u als ouder, omdat er altijd wel een centraal punt bij u in de buurt is. Als gastouder kunt u vanuit uw huis hier terecht met vragen, advies of tips voor activiteiten. Zo ligt het onderwijs, kinderopvang en buitenschoolse opvang in eigen beheer en vindt u bij ons alles onder één dak. Wel zo vertrouwd en ook praktisch voor uw kinderen.
Zoekt u een gastouder
of wilt u er een worden?

Laagdrempelig en direct

Als gastouderbureau vervullen we vooral een bemiddelende functie en vinden het belangrijk dat er tussen u, uw kinderen en de gastouder een goede klik is. Dat we altijd dichtbij zijn heeft nog een ander voordeel: we hebben korte, directe communicatielijnen. Heeft u dus als ouder of gastouder een vraag of opmerking, dan kunt u altijd even binnenstappen of langskomen. Ook werken we samen met verschillende partners zoals consultatiebureaus, gemeentelijke instanties en basisscholen aangesloten bij onze stichting.

Zorg centraal

De zorg van het kind staat bij ons op de eerste plaats. Een veilige thuishaven creëren waar hij of zij naartoe kan als ouders werken of studeren. Door het goede werk van professionele en geschoolde gastouders wordt een situatie gemaakt die het dichtst bij een thuissituatie hoort. De gastouders nemen daarbij de zorg op van het kind en laten hem meedraaien in het gezin. Hierdoor wordt het kind niet alleen opgevangen, maar ontwikkelt, leert en speelt hij ook volop.

Wilt u meer weten? Neem contact op en kom langs!

Heeft u interesse om gebruik te maken van onze diensten als gastouderbureau? Of wilt u zich als gastouder bij ons aanmelden. In beide gevallen raden we het aan om contact met ons op te nemen via het online contactformulier. We gaan graag met u in gesprek om te kijken hoe we elkaar kunnen helpen. Gastouderbureau Samenwijs is altijd op zoek naar gepassioneerde, professionele gastouders waarop wij een beroep kunnen doen!