Onze organisatie samenwijs

Gastouder worden

Gastouderbureau Samenwijs is altijd op zoek naar goed opgeleide en zelfstandige gastouders. Wilt u ook gastouder worden en uw werk betekenisvol invullen en zich tegelijkertijd ontfermen over kinderen? Dan bent u bij Gastouderbureau Samenwijs aan het goede adres. Als middelgrote stichting streven we echter een kleinschalige en betrokken werksfeer na. U blijft als gastouder de touwtjes zelf in handen hebben, terwijl wij als gastouderbureau betrokken zijn bij uw werkzaamheden, maar vooral de kinderen. Dankzij ons netwerk en ervaring kunt u bovendien gebruikmaken van onze diensten. Lijkt dit u wat? Lees hieronder meer over de opties en schrijf uzelf vandaag nog in als gastouder.

Waar voldoet een gastouder aan?

Allereerst is het belangrijk om te weten dat u niet zomaar een gastouder kunt worden. Zoals de Nederlandse ‘Wet kinderopvang’ bepaalt, dient u hiervoor bevoegd te zijn en ook over de juiste kwalificaties te beschikken. Dit is niet alleen noodzakelijk voor de professionaliteit van de opvang, maar ook voor de veiligheid van het kind. Daarnaast is het werk als gastouder een flexibele baan die een mate van verantwoordelijkheid vraagt. Het kind moet immers in uw huis een tweede thuis vinden wanneer de eigen ouder bijvoorbeeld aan het werk is of studeert.
Zoekt u een gastouder
of wilt u er een worden?

Welke rol vervult een gastouder?

Als gastouder heeft u een belangrijke en diverse taak. Niet alleen bent u er voor de kinderen tijdens hun eerste vier levensjaren, als zij naar school gaan of wanneer zij terugkomen uit school: u bent ook een veilige haven voor ze. Van alle soorten kinderopvang valt het gastouderschap het meest te vergelijken met de standaard gezinssituatie, de gastouder werkt dan ook vanuit eigen huis en kan er tegelijkertijd ook voor zijn of haar gezin zijn. Gastouders betrekken hun gastkinderen bij hun eigen gezin, doen samen boodschappen bijvoorbeeld, lezen voor of helpen mee met schoolwerk. En natuurlijk mogen de kinderen bij u hetzelfde als eenieder ander kind: lekker buitenspelen, leren en ontdekken!

Flexibel en altijd dichtbij

Een groot voordeel van Gastouderbureau Samenwijs is dat we altijd bij u in de buurt zijn. We zijn actief in de gehele omgeving van Hilvarenbeek en Middelbeers. Wanneer u als gastouder voor ons aan de slag gaat, kunt u ook gebruikmaken van de aanvullende diensten die we aanbieden. Advies, tips of kennis is zo altijd in de buurt.

Schrijf u vandaag nog in!

Lijkt het u leuk en zinvol om u voor kinderen in te zetten en spreekt het beroep van gastouder u aan? Neem dan vandaag contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden. Wij komen graag met u in contact om te horen wat we voor elkaar kunnen betekenen. En onthoud: als gastouder heeft u een bepaalde mate van zelfstandigheid. Daarmee bepaalt u zelf een aantal zaken. Denk bijvoorbeeld aan werktijden, maar ook bepaalde afspraken die u en het gezin maken.