Onze organisatie samenwijs

Over Gastouderbureau Samenwijs

Gastouderbureau Samenwijs is dé plek voor onderwijs en opvang in Hilvarenbeek en omgeving. Met verschillende schoolgebouwen en Samenwijscentra voor kinder en -peuteropvang, buitenschoolse- of -tussenschoolse en naschoolse opvang (BSO en NSO) kunnen wij een totaalaanbod leveren. Daarbij vinden wij het belangrijk dat u als ouder of gastouder weet dat het gastouderbureau van Samenwijs onder één dak met de rest van onze opvang en het onderwijs valt. Op die manier kunnen wij voor ouders een totaalpakket aanbieden op het gebied van onderwijs, opvang en persoonlijke aandacht waarbij het kind centraal staat. Hieronder vertellen wij graag meer over onze stichting!

Meer dan een stichting alleen

Samenwijs is veel meer dan alleen een overkoepelende organisatie die (gast)ouder, leraar, pedagogisch medewerker en kind samenbrengt. We vinden het belangrijk dat u als (gast)ouder bij dit proces betrokken wordt. Daarom beschikt ook het onderdeel gastouderopvang van Gastouderbureau Samenwijs over een oudercommissie en kunt u altijd terecht bij onze organisatie voor tips en vragen. Zo kunnen wij u als gastouder helpen met facturatie en wettelijk eisen, terwijl wij u graag de ruimte geven om als zelfstandige of ZZP’er de kinderen op te vangen.
Zoekt u een gastouder
of wilt u er een worden?

Kwaliteit centraal

Gastouderbureau Samenwijs is werkzaam voor kinderen die een leeftijd van 0 tot en met 12 jaar hebben. Belangrijke jaren voor een kind waarin het belangrijke ontwikkelingen doormaakt. Gastouderbureau Samenwijs vindt een goede, kwalitatieve begeleiding hierin centraal. Zowel in het onderwijs als buiten de school. Als onderwijs- en opvangorganisatie voldoen wij dan ook aan de laatste keurmerken, wet- en regelgeving.

Missie en beleid

Bij ons staat het kind centraal. In alle takken waarin Gastouderbureau Samenwijs actief is, werken wij met deze kerngedachte op de achtergrond. Als een spin in het web begeleiden wij de verschillende partners en onderdelen van onze stichting. Daarmee is ons beleid ook gefocust op de ontwikkeling van het kind. Met name de sociaal-emotionele ontwikkeling. Deze stopt natuurlijk niet zodra de schooldag erop zit en het kind naar huis gaat. Als werkende of studerende ouder kan het echter lastig zijn om er op alle tijden te zijn. Daarom willen wij met onze gastouders en opvang een veilige haven creëren voor de kinderen. Zodat zij ook in een passende omgeving die aansluit op hun lokale gemeenschap opgroeien en daardoor de ontwikkeling niet stopt.

Meer informatie? Neem contact op met ons!

Hopelijk heeft u een beter beeld gekregen van de kernwaardes waar Gastouderbureau Samenwijs. Heeft u interesse om gebruik te maken van onze diensten of wilt u meer informatie? Neem in dat geval contact met ons op door het contactformulier in te vullen. Ook als u graag zelf gastouder wilt worden kunt u bij ons terecht: wij zijn altijd op zoek naar professionele en ervaren gastouders!