Wat is gastouderopvang?

Mogelijk heeft u er al eens van gehoord of bent u als ouder op zoek naar een geschikte gastouder. Maar wat is het gastouderschap eigenlijk en wanneer kiest u voor een gastouder? Gastouderbureau Samenwijs biedt deze vorm van opvang aan voor u en uw kinderen. Daarbij heeft u als ouder de keuze wie de gastouder van uw kinderen wordt. U kunt het gastouderschap zien als een bewuste keus voor kleinschalige opvang of een aanvullende vorm op kinderopvang. Benieuwd naar de service die Gastouderbureau Samenwijs biedt? Hieronder leest u meer over de werkzaamheden van onze gastouders.
Zoekt u een gastouder
of wilt u er een worden?

Gastouderopvang: een oplossing voor ouder én kind

Wanneer u als werkende of studerende ouder uw werk en zorg van uw kind wil combineren, biedt het gastouderschap uitkomst. Speciaal voor kinderen van 0 tot en met 13 jaar is de gastouder een steun en toeverlaat. De gastouder vervult taken om ouders te ontlasten zodat ze met een gerust hart kunnen werken of studeren. Onze gastouders werken ook buiten de reguliere opvangtijden, bijvoorbeeld vanaf 06.00 uur ‘s morgens of tot 20.00 uur ’s avonds. Bovendien komen de kinderen in een vertrouwde gezinssituatie terecht die al snel aanvoelt als een veilige, vertrouwde plek. Gastouderbureau Samenwijs vindt flexibiliteit belangrijk. Daarom gaan we graag met u in gesprek om te kijken naar wat voor u de ideale gastouder is en wat u van hem of haar verwacht. Gastouders zijn ZZP’ers die over de juiste diploma’s beschikken en vaak een zorg- of soms een onderwijsachtergrond hebben.

Waarom Gastouderbureau Samenwijs een goede keuze is

Veilig, vertrouwd en met een groot netwerk aan kennis en kunde is Gastouderbureau Samenwijs een bekend gezicht op het gebied van opvang en onderwijs in de regio van Hilvarenbeek en Middelbeers. Als regionale en maatschappelijk betrokken organisatie weten we vaak goed wat er onder de mensen, ouders en kinderen leeft en behouden we graag onze kleinschalige uitstraling. Daarnaast hebben we uitstekende connecties met onze collega’s van onze Samenwijscentra, zodat we snel kunnen schakelen tussen school, opvang kind, ouder en gastouder als dat nodig is. Als stichting in de opvang en het onderwijs beschikken we over de juiste diploma’s en voldoen we aan de laatste wet- en regelgeving. Ook leggen we de lat zelfs hoger omdat wij van mening zijn dat kinderen en gastouders dat verdienen. Dit wordt dan ook van onze gastouders verwacht.

Interesse? Neem vandaag nog contact op!

Bent u op zoek naar een nieuwe gastouder voor uw kinderen die hen in een veilige en vertrouwde omgeving opvangt? Stichting Samenwijs werkt met verschillende gastouders samen die allen zeer bedreven zijn in hun vak. Benieuwd naar de mogelijkheden of wilt u meer weten over onze werkwijzen en visie? Neem dan vandaag nog contact op via het online contactformulier. We gaan graag met u in gesprek om te kijken wat wij voor u kunnen beteken.