Titel placeholder

Nieuwsbrief St. Jozef

Logo-Samenwijs-Sint-Jozef-1

Groepsindeling 2019-2020

​Gisteren heeft de locatieraad ingestemd met groepsindeling voor komend schooljaar. Hieronder vindt u de indeling:

Groep 1-2 maandag t/m vrijdag juffrouw Lieke
Groep 3-4-5 Maandag, dinsdag en vrijdag juffrouw Rafke, dinsdag woensdag donderdag juffrouw Lea. Op maandag woensdag, donderdag en vrijdag is juffrouw Pleun als onderwijsassistent aanwezig.
Groep 6-7-8 maandag, dinsdag woensdag en vrijdag juffrouw Carola, op donderdag juffrouw Kim. Op maandag, dinsdag, woensdag en donderdagochtend  is juffrouw Kim Spitters als onderwijsassistent aanwezig.
Juffrouw Kim is op dinsdag en vrijdag aanwezig als IB-er

Studiedagen

Het komend schooljaar staan er ook weer een aantal studiedagen gepland, de leerlingen zijn dan vrij.

Vrijdag 13 september
Dinsdagmiddag 24 september
Vrijdag 6 december

Film

​Afgelopen week is groep 7-8 druk bezig geweest met de opnames van de film. Komende vrijdag gaat deze film voor genodigden in première bij Den Horst. Komende week zal groep 7-8 nog een aantal voorbereidingen treffen voor deze avond.

activiteiten komende week

Dinsdag is het juffendag, de juffen van de school en van de opvang vieren dan hun verjaardag. Hier heeft u al eerder een brief over ontvangen. Op vrijdag 14 juni is er een skate clinic voor groep 3t/m 6 in de ochtend. Mocht uw kind skates en bescherming hebben dan mogen ze dit meebrengen.

Stint

Uitslag Stint enquête

In april hebben wij aan alle ouders bij Stichting Samenwijs vragen voorgelegd, waarin wij uw mening hebben gevraagd of u wilt dat wij weer gebruik gaan maken van de Stint.

In totaal hebben 112 ouders gereageerd op ons verzoek, waarvan 100 ouders er voor zijn om de Stint te blijven gebruiken en 12 ouders liever niet zien dat de Stint weer wordt ingezet.

Meerdere ouders hebben aangegeven dat het weer in gebruik nemen van de Stint op een zorgvuldige manier moet gebeuren met duidelijke regelgeving vanuit Stichting Samenwijs, naast de eisen die de overheid stelt aan de Stint nieuwe stijl. Stint nieuwe stijl, omdat alle oude stints ingeleverd moet worden en niet op de weg terugkeren. Er zijn heel wat suggesties meegegeven die wij gebruikt hebben om de voorwaarden voor het gebruik van de Stint te formuleren.

Wij begrijpen dat het ongeluk in Oss een grote impact heeft gehad en dat daardoor het vertrouwen in de Stint sterk is afgenomen. Sommige ouders benoemen dan ook dat het een gevoelskwestie is, waarbij het tijd nodig heeft om weer vertrouwen te krijgen. Wij als organisatie hebben er ook van geleerd, dat wij ook hele heldere regels aan onze medewerkers voor het gebruik moeten meegeven. Medewerkers, die geen rijvaardigheidstraining willen volgen, worden gerespecteerd in hun wens om niet met de Stint te hoeven rijden.

Op basis van de uitslag van de enquête hebben wij in het MT besloten dat wij de Stint weer in gebruik gaan nemen als de Stint nieuwe stijl aan alle veiligheidseisen van de overheid voldoet met daarbij de aanvullende voorwaarden van Stichting Samenwijs. Ook de Samenwijsraad kan zich vinden in dit besluit.

Ouders, die hun kind niet willen laten vervoeren in de Stint, kunnen dat aangeven. Naar verwachting kan op zijn vroegst de Stint na de zomervakantie ingezet worden en voor die tijd kondigen wij de ingebruikname aan. Wij laten u dan ook weten op welke manier u kenbaar kunt maken, dat u niet wilt dat uw kind vervoerd wordt in de Stint.

De voorwaarden die Stichting Samenwijs aan het gebruik van de nieuwe Stint stelt, zijn:

· Het aantal kinderen dat maximaal vervoerd wordt is 8; kinderen krijgen een gordel om en een helm op; de bestuurder draagt ook een helm;

· Alle medewerkers, die de Stint besturen hebben een rijvaardigheidstraining gevolgd en met goed gevolg afgerond;

· De maximale snelheid voor het vervoer met kinderen erin, wordt bij Samenwijs 10 kilometer per uur; medewerkers worden herop geïnstrueerd

· Zoveel mogelijk worden de drukke verkeerspunten vermeden en worden er veilige routes gekozen bij het maken van uitstapjes.

Tot slot willen wij nog een misverstand wegnemen bij ouders, die denken dat de kinderen tot nu toe onbeschermd in de Stint zaten. Er zaten wel al veiligheidsgordels in de Stint en ook is de Stint overkapt, zodat de kinderen wel droog vervoerd worden. De veiligheidsgordels zijn wel verbeterd in de nieuwe Stint.

Arnoud van Leuven, bestuurder Stichting Samenwijs

Siep