Titel placeholder

Logo-samenwijs-De-Doelakkers---DEF---CMYK

Wandel4daagse

Beste ouders, verzorgers,

Graag willen wij jullie nog eenmaal de wandelvierdaagse onder de aandacht brengen. Er zijn al veel aanmeldingen via de website van de wandelvierdaagse binnen gekomen. Daar zijn wij natuurlijk heel blij mee.

Op vrijdag 21 april sluit de inschrijving van de wandelvierdaagse.

Vanaf 2019 verloopt de inschrijving voor deelname voortaan via de website ook de betaling van het inschrijfgeld is hieraan gekoppeld. Betaling geschiedt via iDeal.

De basisschoolkinderen van Starrebos, De Doelakkers, De Vlinderakker, Torenlei en De Driehoek, kunnen zich via het inschrijfformulier op deze websitein schrijven. Ook de basisschoolkinderen wonende in Hilvarenbeek, Esbeek en Biest-Houtakker die op speciaal basisonderwijs zitten kunnen zich middels dit inschrijfformulier inschrijven. Inschrijven kan van 1 t/m 21 april 2019. Basisschoolkinderen wandelen klassikaal onder begeleiding van hulpouders. De indeling van de hulpouders wordt op de scholen georganiseerd door de oudervereniging. De deelnamekaarten worden via school uitgereikt.

Mocht je geen toegang tot internet hebben of een andere reden waardoor je je nog niet hebt ingeschreven, twijfel dan niet om naar je leraar, lerares of meneer Joep te gaan, hij of zij kan je hierbij helpen om je alsnog in te schrijven vóór vrijdag 21 april.

Met vriendelijke groeten,

OR de wandelvierdaagse

Nieuws van de bibliotheek

Wil jij een echte Scratch Star worden? Kom dan naar de CoderDojo!

Tijdens de CoderDojo's kun je ontdekken hoe je zelf kunt programmeren, een spannende digitale quiz of een eigen computer game maakt. Iedereen tussen de 7 en 17 jaar kan meedoen (Onder de 12 jaar onder begeleiding van een volwassene). De eerste CoderDojo is op zaterdagmiddag 25 mei 2019 van 14:00 tot 16:00 uur in de Bibliotheek Hilvarenbeek

Reserveer je plek: hilvarenbeek@bibliotheekmb.nl

WORKSHOP PLUK VAN DE PETTEFLAT

Kom je Pluk ook helpen met het redden van dieren?! We geven samen de Krullevaar weer een bos haar in een knutselactiviteit en we gaan flink bewegen om de apen aan bananen te helpen. De gratis workshop is voor kinderen van 4 tot 10 jaar, wordt verzorgd door Anne van den Beuken, 26 jaar en afgestudeerd musicalactrice en is op 22 mei 2019 van 14:00 tot 15:15 uur in de Bibliotheek Hilvarenbeek. Meld je aan: hilvarenbeek@bibliotheekmb.nl

Bestaat er zoiets als Perfect Opvoeden?

Het opvoedcafé is op 17 mei 2019 van 10:30 tot 11:30 uur in de Bibliotheek Hilvarenbeek.

We willen allemaal dat onze kinderen gelukkig zijn en hun dromen waar kunnen maken. Maar rennen we onszelf niet voorbij in dit streven? Hoe hou je de balans?

Het OpvoedCafé is een gezellige ochtend om met elkaar te delen waar je met je kind regelmatig tegenaan loopt en te leren van elkaar, wordt begeleid door Eline Weijers (www.ouderschapvanuitjehart.nl), vindt elke 6 weken plaats en is voor ouders en opvoeders met kinderen van 0 tot 12 jaar. Toegang is gratis.

Meld je aan: hilvarenbeek@bibliotheekmb.nl.

Paasviering

Vrijdag is de Paasviering op onze school. De kinderen hebben dan een gevarieerd programma, waarbij ze ook op school eten. Voor de lunch wordt dan ook gezorgd. De kinderen zijn deze dag om 14.15 uur uit en kunnen dan gaan genieten van een welverdiende vakantie.

Juf Danique

Beste ouders en kinderen,

Aan een aantal van jullie heb ik me al persoonlijk kunnen voorstellen maar ook aan vele van jullie nog niet. Ik ben Danique Bouman en ik ben begin april gestart met het zij-instroom traject leerkracht basisonderwijs. Jullie gaan mij dit schooljaar vooral zien in groep 5. Ik ben woonachtig in Tilburg met mijn man en twee zoontjes van vijf en drie jaar oud. Met mijn achtergrond als pedagoog denk ik een leuke nieuwe uitdaging gevonden te hebben binnen het onderwijs. Ik voel me in ieder geval ontzettend welkom bij de Doelakkers en hoop hier nog vele jaren met plezier werkzaam te zijn.

Groetjes Danique

Jarigen deze week