Titel placeholder

Nieuwsbrief Samenwijs De Doelakkers

doelakker_20190821-075617_1

Nieuwe schooljaar

​De zomervakantie is voorbij en het schooljaar 2019-2020 gaat weer beginnen. Het voelt goed om zo op maandag weer een school vol kinderen te zien. De opvang heeft fijn gedraaid in de zomervakantie. Alle medewerkers van De Doelakkers hebben er zin in en we gaan samen ons best doen om de kinderen in een inspirerende omgeving van alles te leren, te laten ervaren en te ontdekken. Wij wensen u en uw kinderen (193) een heel plezierig schooljaar toe en hopen dat u ons weet te vinden wanneer er vragen zijn, wanneer er iets speelt wat voor uw kind van belang is etc. De deur staat altijd open.

Nieuws uit groep 1-2

​Wilt u bij het ophalen van de kinderen pas om 12.15 / 12.30 u en 15.30 u het schoolplein op komen. De kleuters spelen vaak tot die tijd buiten en dan is het onoverzichtelijk voor de leerkracht en leerlingen.

Belangrijke data

Maandag of dinsdag ontvangt u de kalender weer. Maar omdat we al snel starten met de informatieavonden vindt u deze hieronder. We starten de avond telkens om 19.30 uur.

Groep 1-2 woensdag 28 augustus
Groep 3 maandag 2 september
Groep 4 donderdag 5 september
Groep 5 dinsdag 3 september
groep 6 maandag 9 september
groep 7 dinsdag 10 september
groep 8 donderdag 12 september

Studiedag

Vrijdag 13 september is er een studiedag voor het team. De kinderen zijn deze dag vrij van school. De studiedag staat in het teken van de Kanjertraining.

Vitrinekast

Heb je een hobby of verzamel je iets wat leuk is om te laten zien?
En past het in de vitrinekasten?
Laat het ons weten! Neem contact op met juffrouw Marianne.
En wie weet zijn jouw spullen binnenkort voor iedereen te bekijken.

Nieuws van de bibliotheek

Plezier in lezen, ook thuis!

'Kinderen van ouders die betrokken zijn bij het lezen, vinden dit leuker, lezen vaker en presteren daarnaast beter op school'.

Het Boek Food Festival, op 19 maart 2020 alweer de tweede editie, is hét event voor ouders om thuis met méér plezier samen met je kind te lezen.

Wil je meedenken over de invulling van het programma? Of meedoen? Dat kan, heel graag! Geef het vóór 3 september door, hilvarenbeek@bibliotheekmb.nl

En alvast ter inspiratie, het filmpje van het vorige Boek Food Festival, https://www.youtube.com/watch?v=VnfLFkIPlbU

​Job Groep 5
Nelise Groep 3