Titel placeholder

Nieuwsbrief St. Jozef

st.jozef

Kinderen en media

​​Interactieve lezing 'Kinderen & Media: Staat mijn kind aan of uit?' Ouders meet-up Donderdag 14 november van 20.00 uur tot 21.30 uur (inloop: 19.45 uur) Bibliotheek Hilvarenbeek (toegang gratis) In een wereld vol media moeten we constant keuzes maken Laat je je kind alleen op de tablet of lees je samen een boekje? Geef je schermtijd voor je opgroeiende puber of niet? In deze lezing kijken we samen hoe je als ouders de balans kan vinden in het online of offline zijn van je kind en met welke media je kind in aanraking komt of kan komen.Hoe ga je om met sociale media, gamen en internetgebruik in de opvoeding. Er is ruimte voor vragen en praktische tips. Deze lezing wordt gegevn door Lucinda Bienert, mediacoach van de Bibliotheek Midden-Brabant

Overblijven

We zijn op zoek naar overblijfouders voor onze school. Heeft u tijd en zin om tussen de middag de kinderen een gezellige lunch te bezorgen dan horen wij dit graag. Er staat een vrijwilligersvergoeding tegenover. Heeft u interesse, geef dit dan even door aan meester Joep.

Nederland leest Junior in de klas

Groep 6,7,8 leest komende weken het boek Borealis van Marloes Morshuis. Aan de hand van dit boek gaat de groep discussies voeren over het thema duurzaamheid.

Ontdekrijk

Maandag 25 november gaat groep 6,7,8 naar Ontdekrijk in Tilburg. Hier krijgen de kinderen allerlei techniekopdrachten. Ze worden gehaald en gebracht met de bus.

Filmpjes

Vanaf deze maand krijgt u maandelijks een link naar een filmpje. In dit filmpje proberen wij u een indruk te geven over de gebeurtenissen op onze school. Deze filmpjes staan beveiligd op internet. Wij wensen u veel plezier met het kijken van de filmpjes.

Schoolfruit

De komende 20 weken krijgen de kinderen weer schoolfruit aangeboden. We verwachten van de kinderen dat ze allemaal een stukje proeven van het fruit. Mochten ze aangeven dat ze iets echt niet lusten of dat het te weinig is kunt u iets anders meegeven. Wel willen we u vragen om het dan wel bij fruit te houden dit i.v.m. de andere kinderen. Op woensdag krijgen de kinderen deze week een appel, op donderdag een sinaasappel en op vrijdag eten we ananas.

​Boy Gr. 8
Tim Opvang