Titel placeholder

Samenwijs Blubberrun 2019

shutterstock_1610167

Zoals misschien niet iedereen weet was in week 26 de Nationale modderweek. In die week organiseerde Stichting Samenwijs in samenwerking met Rudi van Doormaal, MvB TRAINING, Sophysio en het Beweegburo de Samenwijs Blubberrun 2019. Donderdag 27 juni ging de 3e editie van de Blubberrun van start. Ook dit jaar waren de weergoden ons gunstig gezind en was het een mooie zomerse dag. Voor blubber werd gezorgd door de brandweer die de kinderen op de route een verkoelende douche gaf en zorgde dat het zandpad in een modderbad werd omgetoverd.

Deze editie waren er nieuwe obstakels gemaakt om het nog leuker en spannender te maken dan de voorgaande jaren. Zo waren er een trailer waar de kinderen in moesten klimmen en aan de zijkant uit gleden met een glijbaan. Er was een groot schuimbad waar de kinderen doorheen moesten en als laatste hadden we een donkere gang met knipperende verlichting, rook en discomuziek.

De start en finish was dit jaar verplaatst naar het weiland naast de boerderij zodat de toeschouwers de kinderen beter konden zien. Bij de finish kregen de kinderen naast een lekkere appel, zakje chips en een beker water ook natuurlijk de felbegeerde medaille en een mooie bidon. De meeste kinderen wilden echter na hun ronde graag nog een keer en nog eens en nog eens… Ze waren niet te stoppen. Sommige kinderen hebben de ronde wel 6 keer gelopen (is toch 8 km).

Wat ons betreft was het een geslaagde middag waarin iedereen zich lekker heeft kunnen uitleven en heerlijk in de modder heeft gespeeld. Kinderen en buiten spelen in de modder blijken nog steeds een succesformule. Hopelijk zien we iedereen die heeft mee geholpen en mee heeft mee gedaan volgend jaar weer terug bij de dan alweer 4e editie van de Samenwijs Blubberrun!!