Samenwijscentrum Starrebos - Hilvarenbeek

Kinderopvang

Samen in één gebouw!
Kinderen treffen elkaar op Starrebos! Samenwijscentrum Starrebos zet graag de deur voor u en uw kind wagenwijd open! Met Samenwijs geven we als partners aan, dat we door samen te werken kinderen veel meer kunnen bieden dan wanneer we het afzonderlijk doen! De partners zijn het onderwijs, de opvang, GGD, Thebe, Juvans, de bibliotheek en de gemeente.

Starrebos is een prachtig nieuw gebouw speciaal ontworpen voor kinderen en ouders. Transparante ruimtes en mooie doorkijkjes zijn kenmerkend! Naast de groepsruimtes kunnen de kinderen terecht in een grote open keukenruimte (waar ook kinderen naar hartenlust kunnen koken), in de sportzaal, op het theaterpodium of in de danszaal. Kortom: een aantrekkelijk Samenwijscentrum!

Onze medewerkers kunnen in deze omgeving de kinderen heel goed begeleiden en uitdagen om het beste uit zichzelf te halen! Vaak werken we samen met het onderwijs aan dezelfde thema's, die binnen Starrebos terug te vinden zijn. En ook als er iets te vieren valt, zoals het sinterklaasfeest of carnaval dan doen we dat samen! Samenwerking vinden we belangrijk om samen het kind als spil in het geheel te houden.

Open deuren om uw kind prima te begeleiden
Binnen de kinderopvang van Starrebos komen de kinderen samen in een unit van drie groepsruimtes. De baby's treft u aan in de eerste ruimte en de peuters in de andere ruimtes. De drie groepen zijn via een tussendeur met elkaar verbonden om kinderen de wereld om zich heen te laten verkennen en om in kleine groepjes activiteiten te kunnen doen. Tijdens het eten en drinken komen ze terug in de eigen 'stamruimte'. 's Ochtends krijgen alle peuters een aanbod aan de hand van thema's, gebaseerd op het voorschoolse programma Peuterplein. Spelenderwijs worden de peuters gestimuleerd om steeds meer woordjes te leren, kleuren te benoemen en andere vaardigheden op te doen, waardoor de aansluiting op groep 1 alleen maar makkelijker wordt!
Kom kijken!

Rondleiding?

U bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen bij Samenwijscentrum Starrebos!

Afspraak maken

De peuter-kleuter groep

Buitenschoolse opvang

Een spetterende BSO bij Samenwijscentrum Starrebos
Voor en na schooltijd kunnen uw kinderen bij Samenwijscentrum Starrebos blijven! Lekker even bijkomen en je verhaal vertellen over de belevenissen van die dag kan in de open keuken onder het genot van een kopje thee of limonade! En dan is er een prachtig spetteraanbod van workshops en activiteiten in de verschillende ruimtes binnen het Samenwijscentrum! Spetters geven richting aan de keuze voor die dag: de ene dag staat de keuze tussen creativiteit en techniek op het menu en de volgende dag kan dat sport of expressie zijn. Heb je even geen zin in een spetter dan mag je ook gerust zelf iets gaan doen. Ook in de schoolvakanties vliegen de spetters je om de oren!

Locatiegegevens en documenten

Adresgegevens

Schoolstraat 38
5081 VH Hilvarenbeek
T. 013-5057515
E. opvang.starrebos@stichtingsamenwijs.nl
Contactpersoon: Lianne Maes

LRK nummers:
KDV: 597607680
BSO: 474490191

Maandag tot en met vrijdag van 7.30-18.30 uur.

In overleg zijn aangepaste openingstijden mogelijk!