Workshops-blauw Kinderopvang | Stichting Samenwijs
samenwijs Kinderopvang | Stichting Samenwijs
Kinderopvang

Persoonlijke aandacht

Elk kind is uniek en verdient respect voor zijn eigen aard en eigenaardigheden. Daarom staat bij ons persoonlijke aandacht voor ieder kind hoog in het vaandel.

Eten & slapen

Bij al onze kinderdagverblijven laten we de baby's eten en slapen volgens hun eigen ritme, zoals u dat aangeeft. Bij de peuters zorgen onze medewerkers voor een vaste structuur van eten, slapen en spelen, die elke dag weer terugkomt. Dit biedt kinderen een basis, zoals ze dat thuis ook leren.

Op elk kinderdagverblijf zijn aparte slaapkamers met babybedjes. Baby's krijgen de flesvoeding die u zelf heeft meegegeven. Dit kan ook moedermelk zijn. Bij het geven van fruithapjes en eventueel brood houden wij zoveel mogelijk rekening met de door u aangegeven tijden. 's Morgens en 's middags is er voor alle oudere baby's en peuters een gezamenlijk eet en drink moment.
Uiteraard houden wij hierbij rekening met een eventuele allergie van uw kind.

Spelen en ontdekken

Kinderen ontdekken spelenderwijs hoe de wereld in elkaar zit. Onze pedagogisch medewerkers begeleiden ze in deze spannende zoektocht. Zij zorgen voor de zorg en opvoeding en daarnaast voor de gezelligheid, het vertrouwen en afwisseling in activiteiten.

Voorlezen, liedjes zingen en knutselen, maar ook lekker samen naar buiten; door het gevarieerde aanbod van zowel binnen- als buitenactiviteiten wordt de ontwikkeling van uw kind op het gebied van creativiteit, motoriek en spel- en taalontwikkeling bevorderd.