Workshops-blauw Peuteropvang | Stichting Samenwijs
Search-Find-128 Peuteropvang | Stichting Samenwijs
samenwijs Peuteropvang | Stichting Samenwijs
Peuteropvang

Binnen de locaties van Samenwijs Opvang zijn peuterspeelzaalwerk en kinderopvang geïntegreerd. Peuters kiezen immers niet of ze naar de peuterspeelzaal gaan of naar de kinderopvang. Zij willen gewoon lekker kunnen spelen met leeftijdgenootjes. Dat sluit ook aan op het beleid van de overheid, die het samengaan van de beide opvangsoorten stimuleert. Zo bereiden we alle peuters spelenderwijs voor op het basisonderwijs zoals we dat voorheen in de peuterspeelzaal deden.

Het werken met de peuters, zoals u dat van ons gewend bent in de peuterspeelzaal verandert niet. Het verschil is dat kinderen, die gebruik maken van de kinderopvang, langer in dezelfde groep kunnen blijven, dus ook vóór en na het aanbod van het traditionele peuterspeelzaalwerk.

Ouders, die in aanmerking kunnen komen voor de fiscale vergoeding van het Rijk nemen peuteropvang af tegen het uurtarief van de kinderopvang. Zo houden we de subsidie, die we van de gemeenten Hilvarenbeek en Oirschot ontvangen beschikbaar voor de andere ouders. Op deze manier zorgen wij ervoor dat zoveel mogelijk kinderen gebruik kunnen maken van de peuteropvang!

Bij peuteropvang werken onze medewerkers op basis van de regels voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). De kinderen worden hiermee spelenderwijs voorbereid op hun basisschooltijd.