Workshops-blauw Tussenschoolse opvang | Stichting Samenwijs
Search-Find-128 Tussenschoolse opvang | Stichting Samenwijs
samenwijs Tussenschoolse opvang | Stichting Samenwijs
Tussenschoolse opvang (TSO)

Tussen de middag overblijven is voor kinderen vaak een groot feest. Gezellig eten, samen met andere kinderen. Bij Samenwijscentra De Doelakkers, Starrebos, De Vlinderakker, St. Jozef en Torenlei verzorgt Samenwijs Opvang deze tussenschoolse opvang (TSO). In samenwerking met een team van vrijwillige overblijfkrachten zorgen we voor een gezellige tijd tussen de schooluren door. Het is immers vrije tijd!

Net als thuis

Er worden meerdere ruimtes gebruikt waar kinderen in kleine groepjes worden begeleid. Hier kunnen ze, net als thuis, tijdens de lunch vertellen over hun schoolochtend. Na het eten kan er gespeeld worden. Als het kan buiten, en anders zorgen de overblijfkrachten ervoor dat er binnen genoeg te doen is. Zo kan uw kind zich na de middagpauze weer met frisse energie op een middag school storten.

Verantwoord

Wij beseffen dat overblijven meer is dan alleen maar een opvang voor uw kind. Voor veel kinderen is tussenschoolse opvang een dagelijks terugkerend vast onderdeel van de dag. Onze overblijfcoördinatoren en de vrijwilligers zijn zich bewust van hun rol in de opvoeding van uw kind en van het belang van het aanbieden van een stabiel rustmoment tijdens de middagpauze van een drukke schooldag.

Tarieven

TSO-opvang valt niet onder de wet kinderopvang. De tarieven voor het overblijven worden bepaald door de schooldirectie, in samenspraak met de locatieraad van de school. De tarieven verschillen daardoor per school en kunt u vinden op de inschrijfformulieren. De inschrijfformulieren vindt u op de Samenwijs locatie pagina's. Over de kosten van de TSO-opvang kunt u geen kinderopvangtoeslag aanvragen.