Workshops-blauw Stichting Samenwijs | Samenwijs - koploper
samenwijs Stichting Samenwijs | Samenwijs - koploper
Koploper Samenwijs

Samenwijs - koploper

Als één van de koplopers in Nederland biedt Samenwijs Opvang & Onderwijs als organisatie 'opvang en onderwijs' geïntegreerd aan.
Er zijn al veel voorbeelden van kindcentra waar pedagogisch medewerkers van een kinderopvangorganisatie en leerkrachten van een andere onderwijsorganisatie samenwerken. Er worden daar vaak goede resultaten behaald. Het gaat hier inderdaad om een samenwerking van twee organisaties met een eigen cultuur en een eigen bedrijfsvoering in één Samenwijscentrum. Organisaties die vaak groter zijn dan hun belang in dat ene Samenwijscentrum.

Samenwijs heeft gekozen voor een bestuurlijke fusie. Er is daarbij geen sprake meer van aparte kinderopvang- en onderwijsbelangen, culturen en bedrijfsvoering, maar van één belang: als eenheid samenwerken aan de ontwikkeling van kinderen.

Door deze eenheid (niet te groot en niet te klein) kunnen onze Samenwijscentra, zonder zorgen één team vormen en zich volledig en duurzaam richten op de ontwikkeling van het Samenwijscentrum.

Samenwerking

Als koploper werken wij samen met drie andere stichtingen die, op eigen wijze, hun organisatie als Samenwijs vorm hebben gegeven. Wij zoeken elkaar regelmatig op en wisselen kennis en kunde uit om van elkaar te leren.

* GOO voor opvang en onderwijs
* Pit kinderopvang en onderwijs
* UN1EK onderwijs en opvang