Amarant - Serviceteam Hilvarenbeek

Beste ouders, verzorgers en kinderen van Starrebos,

Graag willen we ons even voorstellen. Wij zijn Serviceteam Hilvarenbeek; een dagbestedingsvoorziening van Amarant. Misschien heeft u ons al eens gezien. Wij hebben een hele mooie, afwisselende werkplek voor mensen met een verstandelijke beperking. Inmiddels zijn we al meer dan 10 jaar actief op Starrebos en voor het personeel van Starrebos een begrip.

Volgens de medewerkers van het Serviceteam zijn wij de leukste werkplek van Hilvarenbeek!

Het Serviceteam Hilvarenbeek biedt aan ongeveer 20 medewerkers een zinvolle dagbesteding. De meeste medewerkers wonen in Hilvarenbeek of omliggende dorpen. Zij verzorgen allerlei werkzaamheden in en om het gebouw. Denk hierbij aan o.a: tuinwerkzaamheden (vaak samen met de conciërge), koffie en thee voor de professionals op de groepen, afwasjes, boodschappen, lamineer en knipwerk, poetsen van speelgoed en nog een heleboel meer.

De kinderen van Starrebos herkennen onze medewerkers vast van het mee helpen in de klassen, bij de kinderopvang of BSO. Zij ondersteunen daar met allerlei kleine taken. Als er activiteiten op Starrebos georganiseerd worden dan helpt het Serviceteam vaak mee. Denk aan stempelen bij de sponsorloop of koffie schenken bij het Sinterklaasfeest.

Het Serviceteam creëert voor de medewerkers een passende dagbesteding in de school en daarbuiten. Denk aan Zorgcentrum De Clossenborch, hondenuitlaat service, Kinderopvang Doelakkers, Echte Bakker Jan Swaanen, Cadeauwinkel Piggy’s of huishoudelijke ondersteuning bij mensen thuis.

Ons doel is om onze medewerkers een gelijkwaardige plaats in de maatschappij te bieden, en waar kan dat beter dan in een centrum waar veel mensen samenkomen?

Ben je nieuwsgierig geworden na het lezen van dit stukje, heb je vragen over het Serviceteam Hilvarenbeek of Amarant? Loop gerust even binnen in ons lokaal.

Graag tot ziens namens alle medewerkers van Serviceteam Hilvarenbeek.