Kinderopvang bij Samenwijscentrum Starrebos

Samen in één gebouw!
Kinderen treffen elkaar op Starrebos! Samenwijscentrum Starrebos zet graag de deur voor u en uw kind wagenwijd open! Met Samenwijs geven we als partners aan, dat we door samen te werken kinderen veel meer kunnen bieden dan wanneer we het afzonderlijk doen! De partners zijn het onderwijs, de opvang, GGD, Thebe, Juvans, de bibliotheek en de gemeente.

Starrebos is een prachtig nieuw gebouw speciaal ontworpen voor kinderen en ouders. Transparante ruimtes en mooie doorkijkjes zijn kenmerkend! Naast de groepsruimtes kunnen de kinderen terecht in een grote open keukenruimte (waar ook kinderen naar hartenlust kunnen koken), in de sportzaal, op het theaterpodium of in de danszaal. Kortom: een aantrekkelijk Samenwijscentrum!

Onze medewerkers kunnen in deze omgeving de kinderen heel goed begeleiden en uitdagen om het beste uit zichzelf te halen! Vaak werken we samen met het onderwijs aan dezelfde thema's, die binnen Starrebos terug te vinden zijn. En ook als er iets te vieren valt, zoals het sinterklaasfeest of carnaval dan doen we dat samen! Samenwerking vinden we belangrijk om samen het kind als spil in het geheel te houden.

Open deuren om uw kind prima te begeleiden
Binnen de kinderopvang van Starrebos komen de kinderen samen in een unit van drie groepsruimtes. De baby's treft u aan in de eerste ruimte en de peuters in de andere ruimtes. De drie groepen zijn via een tussendeur met elkaar verbonden om kinderen de wereld om zich heen te laten verkennen en om in kleine groepjes activiteiten te kunnen doen. Tijdens het eten en drinken komen ze terug in de eigen 'stamruimte'. 's Ochtends krijgen alle peuters een aanbod aan de hand van thema's, gebaseerd op het voorschoolse programma Peuterplein. Spelenderwijs worden de peuters gestimuleerd om steeds meer woordjes te leren, kleuren te benoemen en andere vaardigheden op te doen, waardoor de aansluiting op groep 1 alleen maar makkelijker wordt!

Kom kijken!

U bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen bij Samenwijscentrum
Starrebos.
Afspraak maken!