Groep Groen

Groep "Groen" is de dreumesopvang. De pedagogisch medewerkers stellen alles in het werk om de kinderen een veilige omgeving te bieden. De dreumesgroep Groen bestaat uit kinderen in de leeftijd van 1 tot 3 jaar. Een leeftijd waarop kinderen heel veel leren. Ze gaan lopen, praten en steeds meer samenspelen met anderen. We bieden ze passende activiteiten bij deze ontwikkeling. Daarbij maken we indien mogelijk op deze groep gebruik van het VVE-programma Peuterplein, dat peuters voorbereidt op de overgang naar de basisschool. In deze groep vangen we maximaal 14 kinderen op.

Groep Blauw

Bij groep “Blauw” is de peuteropvang en de kinderopvang volledig met elkaar geïntegreerd. Dat betekent dat tijdens de vroegere 'peuterspeelzaal tijden' alle peuters van 2 tot 4 jaar hetzelfde programma aangeboden krijgen ter voorbereiding op de basisschool. Dit noemt Samenwijs, peuteropvang. Ook in de groep Blauw werken we met het VVE-programma Peuterplein. VVE staat voor Voor- en Vroeg schoolse educatie. Met behulp van allerlei leuke thema’s worden de kinderen spelenderwijs in hun ontwikkeling ondersteund en gestimuleerd door medewerkers, die daarvoor een aanvullende opleiding hebben gehad.

Op deze groep is plaats voor 16 kinderen, meestal de oudste peuters.

Kom kijken!

U bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen bij Samenwijscentrum
Starrebos.
Afspraak maken!