Groepen

Hieronder vind je de groepssamenstelling binnen Opvang Starrebos.
Voor meer informatie, neem gerust contact met ons op.

de Eekhoorns en de Egels

In de twee stamgroepen de Egels en de Eekhoorns vangen we kinderen van 0 tot 3 jaar op. Groep de Eekhoorns is vijf dagen per week geopend. Groep de Egels op maandag, dinsdag en donderdag.
In deze groepen zitten maximaal 12 kinderen, begeleid door maximaal 3 pedagogisch professionals per groep, per dag. Het aantal is afhankelijk van de leeftijd van de kinderen

de Vossen

De stamgroep de Vossen is een peutergroep voor kinderen van 2 tot 4 jaar. Deze groep is vijf dagen per week geopend. In deze groep spelen maximaal 16 kinderen samen en worden begeleid door twee pedagogisch professionals.

De peuteropvang en de kinderopvang volledig met elkaar geïntegreerd. Dat bete­kent dat tijdens de vroegere ‘peuterspeelzaal’-tijden alle peuters van 2 tot 4 jaar hetzelfde programma aangeboden krijgen ter voorbereiding op het onderwijs. Ook in de peutergroep werken we met het VVE-programma VierVVE.

Met behulp van allerlei leuke en betekenisvolle thema’s worden de kinderen spelenderwijs in hun ontwikkeling ondersteund en gestimuleerd door de professionals, die daarvoor een aanvullende opleiding hebben gehad. Vanaf ongeveer 3,5 jaar gaan de peuters deelnemen aan het Peuter-Plus-Programma. Dit programma bereidt kinderen voor op de overgang naar het onderwijs.

de Uilen

Stamgroep de Uilen is een tijdelijke peutergroep voor peuters vanaf 3,5 jaar. Deze peutergroep bestaat uit maximaal 8 kinderen en wordt begeleid door 1 pedagogisch professional.

Peutergroep de Uilen is geopend op maandag t/m donderdag van 8.30 tot 13.00 uur. Kinderen die ook in de middagen of op vrijdag opvang nodig hebben gaan dan naar peutergroep de Vossen.

Peuter-Plus-Programma

Vanaf ongeveer 3,5 jaar gaan onze peuters deelnemen aan een Peuter-Plus-Programma. Samen met een pedagogisch professional gaan zij vanuit hun vertrouwde stamgroep de Vossen of de Uilen, het kindcentrum verder ontdekken. De kinderen worden voorbereid op een overgang naar groep 1 in het onderwijs. Op het programma staan o.a. werklessen en thema-activiteiten samen met de kinderen van de kleutergroepen, gymmen in de grote gymzaal en buitenspelen samen met de kleuters. Elke dag is er een aanbod voor deze groep kinderen zodat zij op een zachte manier de overgang kunnen maken. Zo ontdekken ze de andere kinderen, de leerkrachten, de ruimtes en de werkwijze in groep 1.

BSO

Na schooltijd kunnen kinderen bij Kindcentrum Starrebos blijven. Bij de buitenschoolse opvang kun je lekker even bijkomen en je verhaal vertellen over de belevenissen van die dag onder het genot van vers fruit en een bekertje thee of water. Er is een prachtig aanbod van workshops en activiteiten in de verschillende ruimtes binnen het Kind­centrum.

We hebben drie BSO groepen: Spelenderwijs (4-13 jaar), Eigenwijs (4-13 jaar) en Wereldwijs (8-13 jaar)

Kom kijken!

Je bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen bij Kindcentrum
Starrebos.