• Plezier Leren

Nieuwsbrief Samenwijs St. Jozef

stjoze_20201211-143505_1

verkeersveiligheid

Alle kinderen komen naar en verlaten de school via de Emmastraat. Om de verkeersveiligheid daar hoog te houden, vragen wij ook de ouders bij het halen en/of brengen van kinderen de parkeerstroken te gebruiken, zodat doorgaand verkeer mogelijk blijft. Als iedereen nu ook nog de Emmastraat zou inkomen via de Beatrixstraat of via de Ontginningsweg, zou dat helemaal perfect zijn, want dan staan alle neuzen in dezelfde richting en dat is zowel letterlijk als figuurlijk het veiligste.

Geef dit ook door aan de opa's en oma's en oppas.

Kerstgedicht van Fleur uit groep 7

Het is bijna Kerst nog 2 weken
Het is er koud dus warm maar op onder een deken
Misschien gaat het wel sneeuwen
Of duurt dat nog eeuwen
Het is zo koud dat het soms vriest
Daarom is het wel logisch dat je niest
Cadeautjes onder de boom
Misschien ligt er wel een cadeau van je grootste droom
Groot of klein het maakt niet uit
Dat cadeau kost dan wel een duit
Het Kerstdiner gaat niet door
Maar daar verzinnen we wel iets voor
Het gaat om dat je samen bent
Dat hoeft dan niet met iemand die je niet kent
Geven om elkaar
Is het grootste gebaar

Vakantie BSO

In de bijlage vindt u de flyer van de vakantie BSO.

Corona

We zien steeds vaker dat er groepjes ouders bij de poort blijven staan. We moeten u vragen om uw kind af te zetten en weer naar huis te gaan. Zo proberen we samen Corona er onder te krijgen

De beste wensen

Wij wensen iedereen een hele fijne kersttijd en geniet van alle mooie momenten! Kinderen, ouders en alle medewerkers; wat is er hard gewerkt in de afgelopen periode. Dank voor ieders inzet in deze bijzondere tijd! Samen op naar 2021!

Afmelden TSO

Wilt u uw kinderen afmelden als ze geen gebruik maken van de TSO. We zien steeds vaker dat kinderen niet afgemeld worden.

Kerstviering

De kerstviering zal plaats vinden op vrijdagochtend 18 december tot 12.00 uur voor de groepen 1 t/m 8. Deze ochtend hebben we een gezellig programma. Om 12.00 uur kan iedereen gaan genieten van een welverdiende vakantie

Kindercollege

Kindercollege: Wat doet een wijkagent? 6 januari 2021 Bibliotheek Hilvarenbeek De wijkagent van Hilvarenbeek komt langs over te vertellen over zijn werk. Naar welke school gaan politieagenten? Mag een agent altijd schieten? Hoe hard gaat een politieauto? Kom je vragen stellen op 6 januari aan wijkagent Albert Tuut. Tip: schrijf je vragen alvast op voor je naar het college komt. Dan kan de wijkagent er zoveel mogelijk beantwoorden! Bij de kindercolleges nodigt de bibliotheek sprekers uit om aan kinderen tussen de 5-10 jaar een mini college te geven over een interessant onderwerp wat te maken heeft met hun expertise of vakgebied. Kinderen kunnen hierover vragen stellen en het college eindigt met een doe activiteit.
Kom jij ook?
Datum: donderdag 6 januari 2020 Tijd: van 16.00 - 17.00 uur Locatie: de Bibliotheek Hilvarenbeek Prijs: gratis Aanmelden: via sjorssportief.nl Let op!: gezien de veranderende coronamaatregelen kan het zijn dat deze activiteit gewijzigd wordt. Ook willen we je als ouder/verzorger vragen enkel bij deze activiteit aanwezig te blijven als het niet anders mogelijk is en dit aan te geven via de mail. Dit in verband met het maximaal aantal personen binnen de Bibliotheek en Elckerlyc. Kindercollege is elke eerste donderdag van de maand. Bekijk alle Kindercolleges bij de Bibliotheek Midden-Brabant.

Abby Gr. 4
Tijn Gr. 4