• Plezier Leren

Nieuwsbrief Samenwijs St. Jozef

stjozef

Nieuws van de bibliotheek

Pepernotenfeest online: op zoek naar de letters van de Sint

Het wordt dit jaar een fantastisch Sinterklaasfeest, gewoon gezellig samen thuis. Waar het straks heerlijk ruikt naar pepernoten! Woensdagmiddag 2 december gaan we die samen bakken tijdens het Pepernotenfeest online. Meld je nu aan voor dit live programma voor alle kinderen in Midden-Brabant én hun ouders, opa's en oma's, vriendjes en vriendinnetjes. Speel samen het Letterspel, zing uit volle borst mee met het Pepernotenlied en smul tot slot natuurlijk van je zelfgebakken pepernoten.

In drie online filmpjes gaan we de komende weken alvast toeleven naar dit Pepernotenfeest. In deze korte afleveringen leren kinderen het enige echte 'Pepernotenlied', dat Lieve & Louise en de Fanfare speciaal voor het pepernotenfeest geschreven hebben. Verder gaan we met Janine van Theater Van Niks & Van Alles op zoek naar 'de letters van de Sint'. Daarbij kun je ontdekken hoe jullie ook het speciale Pepernotenfeest-pakketje in huis kunnen halen, met daarin alles wat je nodig hebt voor een onvergetelijk Pepernotenfeest online.

Doe je mee?

Bekijk op zondag 22 november de eerste aflevering via de Facebook pagina of Youtube kanaal van de Bibliotheek Midden-Brabant. Daar hoor je welke leuke dingen je allemaal met de letters kunt doen.

Vanaf 25 november liggen de Pepernotenfeest-pakketjes voor je klaar bij jouw vestiging.

Op zondag 29 november spelen we het laatste deel van het Letterspel. Dat wordt spannend!

Woensdag 2 december 14.30-15.00 uur. Live pepernoten bakken met Lieke.

Zorg dat je thuis klaar staat met al je ingrediënten. Want dan komt Lieke live om met jou samen de pepernoten te bakken. Je mag haar alles vragen over pepernoten. Meld je voor dit onderdeel wel vooraf aan via jeugdlochal@bibliotheekmb.nl en ontvang de link naar de livesessie. Kosten: Gratis

Je hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek, maar dat vinden we natuurlijk wel heel erg leuk (en als kind is lid worden gratis!)

Kijk op www.bibliotheekmb.nl/pepernotenfeest voor meer informatie.

Studiedag

Maandag 7 december heeft het team een studiedag, de kinderen zijn de gehele dag vrij.

Schildje

In groep 1-2 zijn we deze week gestart met het project Schildje. Schildje heeft maar één missie en dat is kindermishandeling inzichtelijk/bespreekbaar maken en vervolgens de juiste stappen zetten om de kinderen een veilige toekomst te geven. Want veiligheid van kinderen staat voorop!
Op www.schildje.nl vindt u meer informatie over dit project

Surprises

Vanaf maandag 30 november kunnen de kinderen van groep 6,7 en 8 hun surprise meebrengen. We kunnen dan een week genieten van deze kunstwerken. Vrijdag 4 december komt Sinterklaas op school. Groep 1 is dan ook welkom, geef dit wel even door aan juffrouw Lieke.

Jarigen deze week

Balazs Gr. 2