• Plezier Leren

Nieuwsbrief Samenwijs st. Jozef

st.jozef

Natuuravontuur

Op de volgende data gaan de kinderen onder begeleiding weer op Natuuravontuur. We gaan 's middags samen het bos in. Zou u voor laarzen en oude kleren willen zorgen. We komen waarschijnlijk niet schoon terug op school!

Groep 3/ 4/ 5: maandag 21 oktober

Groep 1/ 2: maandag 28 oktober

Groep 6, 7, 8: maandag 4 november

Overblijven

​We zien op school tijdens het overblijven steeds vaker "ongezonde"dingen zoals koffiekoeken en frikandelbroodjes. Wij willen u vragen dit niet mee te geven, dit ook in verband met andere kinderen die een gewone boterham hebben. Voor de overblijfkrachten is dit soms moeilijk uit te leggen.We hebben het liefst een gezonde lunch tussen de middag.

Kinderboekenweek

De 65ste editie van de Kinderboekenweek vindt plaats van 2 t/m 13 oktober 2019. Het thema van de Kinderboekenweek van 2019 is Vervoersmiddelen en het motto is Reis mee!

Allemaal instappen! Reis mee met de fietstaxi, de huifkar, de hogesnelheidstrein of het ruimteschip. De Kinderboekenweek 2019 gaat over vervoersmiddelen. Onder het motto Reis mee! gaan we op reis in kinderboeken. Niet de bestemming maar het vervoer erheen staat centraal. Ontdek de ruimte met een raket, beleef avonturen op een cruiseschip, verken een land tijdens een roadtrip, trek rond met een tractor en zeil de wereld rond op een catamaran. Een reis verrijkt je leven en met een boek kan een kind elke reis maken die hij of zij wil. Van een rondje op de step in de buurt tot aan een ruimtereis door het heelal. Toer je alleen of rijd je samen? Tijdens de Kinderboekenweek 2019 reizen we allemaal. Op de St. Jozef zullen alle groepen aandacht besteden aan de Kinderboekenweek.

Nieuws van de opvang

Herfstvakantie
Tijdens de herfstvakantie is Samenwijs St. Jozef gesloten. De opvang voor de kinderen vindt dan plaats bij Samenwijs Willibrordus.De adresgegevens zijn: Molenstraat 8 in Diessen. Zij zijn te bereiken op 013-7440090.
Opgeven voor de vakantie BSO is nog mogelijk tot zondag 29 September.

Tijdens de vakanties is er geen peuteropvang.

​Devin Opvang
Sjimmie Opvang