• Plezier Leren

Nieuwsbrief Samenwijs St. Jozef

st.jozef

TSO

Komende week ontvangt u een factuur voor het overblijven voor de eerste helft van het schooljaar. Voor groep 1 is dit 22,50 en voor de andere groepen is dit 30 euro per kind. U krijgt een betaalverzoek via parnassys. Dit wordt naar beide ouders gestuurd, dus let op dat u maar 1 keer betaald. Hieronder vindt u nogmaals de gemaakte afspraken.

• Om het overblijven tussen de middag goed te regelen wordt er € 60,- per kind per jaar in rekening gebracht. Met dit bedrag kunnen we professionele krachten en vrijwilligers inzetten.
• Voor groep 1 bedragen de kosten € 45,- per jaar , groep 1 is namelijk op vrijdag vrij.
• Betaling geschiedt in 2 gelijke delen per jaar. Nadere informatie volgt, waarschijnlijk zal eind oktober de eerste betaling plaatsvinden.
• U zorgt zelf voor een lunchpakketje en iets te drinken. Er worden geen dranken, zoals thee of melk vanuit school aangeboden.
• Wanneer u geen gebruik wenst te maken van het overblijven op één of meerdere vaste dagen, dan kunt u contact opnemen met de directeur.
• Voor ouders is er de mogelijkheid om één of meerdere dagen vrijwilliger te worden bij het overblijven. Hiervoor ontvangt u een vergoeding, waarmee u de kosten voor het overblijven weer kunt terugverdienen. Ook hiervoor kunt u contact opnemen met de directeur.
• Voor sommige ouders die niet aan de financiële verplichtingen kunnen voldoen kan Stichting Leergeld mogelijk uitkomst bieden.

Be A Star

De groepen 4 t/m 8 doen de komende weken mee met het programma Be a star. Dit wordt verzorgd door Biks Shots Basketbal. Hieronder vindt u informatie over het project.

Uitgescholden of buitengesloten worden. Steeds meer kinderen krijgen te maken met pesten en vooroordelen zowel online als offline. Dit heeft impact op de rest van hun leven en die van hun directe omgeving. Want zij zijn de toekomst. Een generatie die aansluit bij onze veranderende maatschappij. Met creatieve, nieuwe denkers en makers. Als basketbalvereniging helpen wij met ons Be A STAR programma samen met gemeenten en (maatschappelijke) partners om kinderen hun vaardigheden te verbeteren, weerbaarder en mediawijs en gezonder te worden. Zo dragen we met elkaar bij aan een gezonde en veilige leefomgeving.
We bieden een vraaggerichte, bewezen maar ook vernieuwende aanpak begeleid door een ervaren en deskundig team. Een breed gedragen programma, waarmee kinderen de STAR-waarden (Sportiviteit, Teamwork, Acceptatie en Respect) leren door te doen. Waarden die ze voor altijd zullen meedragen. Het begint met een clinic van Henk Pieterse (oud-basketbalinternational en ambassadeur Right to Play en Pest mij maar tour) gevolgd door verschillende activiteiten met diverse beweegvormen en een spectaculair urban basketball eindtoernooi.

Erfgoedproject

Erfgoedproject voor groep 6,7,8

Stichting Het Historiater voert van september tot en met november een erfgoedproject uit in de bovenbouwklas(sen) op school. In het project "op zoek naar je eigen erfgoed" doen kinderen onderzoek naar hun eigen erfgoed. Daarna maken ze een kunstwerk (een dans, toneelscène, spoken word, game, etc.) om hun onderzoeksresultaten te presenteren. We brengen je met trots op de hoogte van de ontwikkelingen!

Onderzoeksfase in volle gang

Op dit moment is de onderzoeksfase in volle gang. De leerlingen hebben een onderzoeksvraag gemaakt en zoeken naar het antwoord. De onderzoeken zijn heel divers. Elk kind heeft een eigen geschiedenis en wil andere dingen van die eigen geschiedenis onderzoeken. We delen graag een paar onderzoeksvragen uit de verschillende klassen:

1. Hoe komt het dat onze ouders vroeger werden gedoopt in de kerk en wij niet meer?

2. Waarom moesten mensen vroeger na hun studie in het leger en nu niet?

3. Wat is de geschiedenis van de Lindeboom van Hilvarenbeek?

4. Wat is de geschiedenis van de bel van Haghorst?

5. Waarom staan er bunkers in het Groot Loo?

6. Hoe was het leven in de WO 2 voor mijn overgrootopa en overgrootoma?

Volgende week ronden de leerlingen hun onderzoek af en geven ze antwoord op hun onderzoeksvraag. Daarna gaan we verder met de volgende fase: het maken van een kunstwerk om de onderzoeksresultaten te presenteren! We houden je op de hoogte van de creatieve uitspattingen van de leerlingen!

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt dankzij een bijdrage van het Fonds voor Cultuurparticipatie.

TSO

We zijn nog steeds op zoek voor overblijfkrachten op donderdag en vrijdag. Je gaat samen met iemand van de opvang zorgen voor een gezellige tijd voor de kinderen. Je ruimt na het eten de klas even op en gaat daarna met de kinderen mee naar buiten. Mocht u zin hebben geef dit dan snel door aan meester Joep.

Locatieraad

We zijn nog op zoek naar een ouder voor de locatieraad. Deze ouder vertegenwoordigt de opvang. Heeft u interesse dan kunt u dit doorgeven aan meester Joep. Ook voor vragen over de locatieraad kunt u hier terecht.

Koffie uurtje

Dinsdag 12 oktober is het koffieuurtje van 19.30 uur tot 20.30 uur. Mocht u dus nog vragen hebben naar aanleiding van de presentatie dan kunt u deze stellen aan de leerkracht. Laat u even weten of u langs komt ivm de koffie.

Floor Gr. 5
Meike Gr. 5
Jurre Gr. 4
Anouk gr. 3