• Plezier Leren

Nieuwsbrief St. Jozef

Logo-Samenwijs-Sint-Jozef-1

Paasviering

Morgen vindt de Paasviering op onze school plaats. Op deze dag zijn er verschillende activiteiten voor de kinderen. We starten de dag met een viering met ouders, hier bent u dan ook van harte welkom. De koffie staat klaar. na de pauze gaan de kinderen paaseieren zoeken in het bos, denkt u daarom aan gepaste kleding.
De kinderen blijven deze dag allemaal over en voor een lunch wordt gezorgd. De kinderen zijn om 14.15 uur vrij en kunnen dan gaan genieten van een welverdiende vakantie.

Vandalisme

​De laatste weken hebben we last van vandalisme op het schoolplein, mocht u iets zien of horen wilt u dit dan doorgeven. We hopen zo snel de dader(s) aan te kunnen spreken.

Nieuws van de bibliotheek

Wil jij een echte Scratch Star worden? Kom dan naar de CoderDojo!

Tijdens de CoderDojo's kun je ontdekken hoe je zelf kunt programmeren, een spannende digitale quiz of een eigen computer game maakt. Iedereen tussen de 7 en 17 jaar kan meedoen (Onder de 12 jaar onder begeleiding van een volwassene). De eerste CoderDojo is op zaterdagmiddag 25 mei 2019 van 14:00 tot 16:00 uur in de Bibliotheek Hilvarenbeek

Reserveer je plek: hilvarenbeek@bibliotheekmb.nl

WORKSHOP PLUK VAN DE PETTEFLAT

Kom je Pluk ook helpen met het redden van dieren?! We geven samen de Krullevaar weer een bos haar in een knutselactiviteit en we gaan flink bewegen om de apen aan bananen te helpen. De gratis workshop is voor kinderen van 4 tot 10 jaar, wordt verzorgd door Anne van den Beuken, 26 jaar en afgestudeerd musicalactrice en is op 22 mei 2019 van 14:00 tot 15:15 uur in de Bibliotheek Hilvarenbeek. Meld je aan: hilvarenbeek@bibliotheekmb.nl

Bestaat er zoiets als Perfect Opvoeden?

Het opvoedcafé is op 17 mei 2019 van 10:30 tot 11:30 uur in de Bibliotheek Hilvarenbeek.

We willen allemaal dat onze kinderen gelukkig zijn en hun dromen waar kunnen maken. Maar rennen we onszelf niet voorbij in dit streven? Hoe hou je de balans?

Het OpvoedCafé is een gezellige ochtend om met elkaar te delen waar je met je kind regelmatig tegenaan loopt en te leren van elkaar, wordt begeleid door Eline Weijers (www.ouderschapvanuitjehart.nl), vindt elke 6 weken plaats en is voor ouders en opvoeders met kinderen van 0 tot 12 jaar. Toegang is gratis.

Meld je aan: hilvarenbeek@bibliotheekmb.nl.

Nieuws van de bibliotheek

Bericht van de bieb: Online Tool Dyslexie onder de knie

Heeft jouw kind moeite met lezen en spellen? Wil jij je kind graag helpen, maar weet je niet goed hoe? Er zijn heel veel handvatten en hulpmiddelen. Niet alleen voor kinderen, ook voor hun ouders! Hoe help je jouw kind een stapje verder?

Bibliotheek Midden-Brabant heeft een online tool die van 1 april t/m 10 mei open staat voor alle ouders en kinderen met lees- en spellingsproblemen. Volg de training samen met je kind, op een moment en in de volgorde die jullie uitkomt. Bouw aan zelfvertrouwen met leuke oefeningen, achtergrondinformatie en handige tips.

De onderwerpen die in de online tool aan bod komen zijn;

* Zelfvertouwen

* Leesplezier en leesmotivatie

* Andere talenten

* Beelddenken

* Apps, games en spellen

Doe mee!  Aanmelden via www.bibliotheekmb.nl/dyslexie

Nieuws van de opvang

Meivakantie
Tijdens de meivakantie (van 22 april tot en met 3 mei) is Samenwijs St. Jozef gesloten.

De opvang vindt plaats bij Samenwijs Willibrordus te Diessen.

Adresgegevens:
Molenstraat 8
5087 BN Diessen

31 mei

Vrijdag 31 mei is een schoolsluitingsdag. Tijdens deze schoolsluitingsdag is er geen peuteropvang.

Oproep

De Deco groep van onze school is op zoek naar nieuwe leden. Heeft u zin om een aantal keren per jaar de school te versieren, geef dit dan snel door aan de leerkracht van uw kind.

Badminton

​Wij  (de recreanten van de badminton)  zijn op zoek naar nieuwe leden. Iedere maandag van 21.00 uur tot 22.00 uur spelen wij in Gymzaal de Buitelaar in Haghorst. Kom gerust een keertje vrijblijvend kijken.

jarigen deze periode

​Benthe Opvang