• Plezier Leren

Nieuwsbrief St. Jozef

stjoze_20190822-122654_1

Start schooljaar

​De zomervakantie is voorbij en het schooljaar 2019-2020 gaat weer beginnen. Het voelt goed om zo op maandag weer een school vol kinderen te zien. Alle medewerkers van de  St. Jozef hebben er zin in en we gaan samen ons best doen om de kinderen in een inspirerende omgeving van alles te leren, te laten ervaren en te ontdekken. Wij wensen u en uw kinderen (57) een heel plezierig schooljaar toe en hopen dat u ons weet te vinden wanneer er vragen zijn, wanneer er iets speelt wat voor uw kind van belang is etc. De deur staat altijd open.

Maandag of dinsdag ontvangt u ook onze kalender weer.

Voorlezen

​De kinderen uit groep 6-7-8 gaan de komende donderdagen voorlezen bij de peuters.

Nieuws van de opvang

• Een oproep voor maiskolven/mais pitjes. Dit om onze watertafel te vullen.
  • De samenwerking met groep 1-2. We gaan starten met een pilot en gaat dit tegen de herfst vakantie evalueren.
    De bedoeling is dat onze kinderen (vanaf 3 jaar ) tussen 9 en 10 uur kunnen gaan werken/spelen bij de kleuters.
    Leidsters beoordelen of het kindje hier klaar voor is.
    De jongere kinderen blijven dan bij ons op de groep en krijgen een passend activiteiten aanbod.
  • Rooster:
    Maandag KDV Celine/ Evelien TSO Evelien Bso Celine
    Dinsdag KDV Evelien/Pleun TSO Celine Bso Celine
    Woensdag indien nodig
    Donderdag KDV Celine/ Evelien TSO Kim Bso Kim
    Vrijdag KDV Kim

Studiedag

​Vrijdag 13 september is er een studiedag voor het team. De kinderen zijn deze dag vrij van school. De studiedag staat in het teken van de Kanjertraining.

Nieuws van de bibliotheek

Plezier in lezen, ook thuis!

'Kinderen van ouders die betrokken zijn bij het lezen, vinden dit leuker, lezen vaker en presteren daarnaast beter op school'.

Het Boek Food Festival, op 19 maart 2020 alweer de tweede editie, is hét event voor ouders om thuis met méér plezier samen met je kind te lezen.

Wil je meedenken over de invulling van het programma? Of meedoen? Dat kan, heel graag! Geef het vóór 3 september door, hilvarenbeek@bibliotheekmb.nl

En alvast ter inspiratie, het filmpje van het vorige Boek Food Festival, https://www.14dd5266c70789bdc806364df4586335-gdprlock/watch?v=VnfLFkIPlbU

Emma Gr. 2
Pleun Gr. 1