Nieuwsbrief 2019-06-14

Vanuit de directie

Het is de bedoeling dat komende dinsdag de bezetting van de groepen met u gedeeld gaat worden.
Begin volgende week hopen we de ontstane vacatures namelijk ingevuld te hebben, zodat we de bezetting van de groepen definitief kunnen maken.

U zult dan ook de indeling van de groepen krijgen en indien het voor u van belang is nadere informatie over de opzet van 3+/groep 1 en de unit 5-6.

Verjaardagen opvang

Graag attenderen wij u als ouder er op dat het knutselen voor een verjaardag van naaste familie mogelijk is (mama, papa, oma of opa).

Wij vragen wel van u om dit zelf door te geven aan de pedagogisch medewerker van de groep van uw kind(eren).

Uitzonderingen op naaste familie kunnen gemaakt worden mits dit binnen het dagprogramma van de groep past.

Ouderbijdrage

Komende week zal van de kinderen die na de herfstvakantie begonnen zijn de ouderbijdrage geïnd gaan worden.

Hier heeft u eerder al een machtiging voor afgegeven en hoeft u dus niets voor te doen.

Hulp 27 juni!

Voor de activiteit voor het 90-jarig bestaan van Samenwijs Willibrordus op donderdag 27 juni zijn we nog op zoek naar een 8-tal mensen om het volledig programma te kunnen draaien.

Mocht u nog iemand kennen die ons kan komen helpen, opa of oma, oudere broer of zus die ons deze dag wil komen helpen, geef het dan even door aan de oudervereniging.

Graag wel rekening houden met het feit dat de avond van tevoren instructie zal worden gegeven over de activiteit.

Overblijven

Nog maar 3 weken en het is al vakantie.
Daarom hebben we traditiegetrouw de komende 2 weken :
WEEK VAN DE PICKNICK.
We gaan dan met zijn alle eten en spelen in de kloostertuin.
We hopen dat de weergoden ons goed gezind zijn.

Is uw kind een kleuter?
Ja
Blijft deze incidenteel over?
Ja
Dan willen wij u erop attenderen om de overblijflijst bij de kleuters goed in te vullen.
Wat is dan de bedoeling?
Alleen de voornaam van u kind noteren op de dag dat u kind overblijft.
Deze hangt bij de deur van de klas.
Dit is nodig om misverstanden te voorkomen.
Bedankt voor u hulp.

In het kader van durf te vragen:
Wie heeft er een oude smartpfone met oplader thuis liggen waar niets mee gedaan word.
Wij zouden deze graag willen om via you tube liedjes op de buitenbox te kunnen afspelen.
Laat dit dan weten aan Berdy ( 013-5041650 )
Alvast bedankt.

Groetjes de overblijfkrachten.

Fietsen is belangrijk

Baarschot en fietstocht op zondag 30 juni.

Iedereen is welkom!

Nodig je vrienden, familie of buurt uit om samen aan deze fietstocht mee te fietsen en geeft je uiterlijk voor 20 juni op! Tijdens deze fietstocht worden jullie uitgedaagd om jezelf en je team te testen op behendigheid, kracht, snelheid en intelligentie. De tocht wordt ongeveer 25 kilometer met tussenstops voor de proeven en natuurlijk op de helft een pauze om weer op adem te komen.

De dag is voor jong en oud, ook voor mensen die niet in Baarschot wonen.

Deze gezellig dag zal beginnen bij de tent in Brouwershof waar een bakje koffie of een glaasje ranja voor jullie klaar staat. Bij afloop van de tocht is er de gelegenheid om iets te eten en een gezellige borrel te pakken terwijl de kinderen lekker kunnen spelen in de speeltuin.

De starttijden worden nog doorgegeven!

Wij hopen op veel aanmeldingen!

Wil je graag meedoen maar krijg je geen team compleet, laat dit dan even weten, misschien kun je bij een andere groep aansluiten. Een groep kan al starten vanaf 5 personen.

Groetjes van de organisatie,

Geef je teamnaam met het aantal personen op bij:

Wendy Van Dal:

WhatsApp/bellen 0625225257

Mailen wendyvdal@gmail.com

Brievenbus Hoplaan 6

HELP mijn kind luistert niet

Opvoedcafé in de Bibliotheek

Op donderdagavond 27 juni gaat het opvoedcafé over 'kinderen die niet luisteren', vaak een grote frustratie voor veel ouders. Opvoedcoach Eline Weijers gaat hierover met ouders in gesprek.

We kennen het allemaal. Je hoort je zelf op een dag best vaak 'niet' en 'nee' zeggen tegen je kinderen en eigenlijk vind je dat niet leuk. Je voelt je regelmatig gefrustreerd 'wanneer gaat mijn kind bij de eerste keer naar mij luisteren?!' Je vraagt je wel eens af 'heeft al dat corrigeren van mijn kind wel nut?' En als klap op de vuurpijl vindt je partner dat je te soft met de kinderen bent….

Wat een gedoe! Terwijl je veel van je kind houdt en graag een liefdevolle en geduldige moeder of vader bent. Herken jij dit? Kom dan naar Het Opvoedcafé op donderdag 27 juni van 20.00 tot 21.00 uur, inloop vanaf 19.45 uur. De deelname is gratis. Aanmelden bij hilvarenbeek@bibliotheekmb.nl.

CoderDojo

CODERDOJO in de Bibliotheek

Op 22 juni is weer de maandelijkse CoderDojo voor kinderen en jongeren.

CoderDojo staat voor 'coderen' en 'oefenruimte'. In de Dojo leren jonge mensen op een heel laagdrempelige manier programmeren. Er worden websites gebouwd, apps ontwikkeld, computerprogramma's gemaakt, robots bestuurd en nog veel meer.

Boukje Schellens, de mentor van de CoderDojo, wil de volgende keer graag met de mbot aan de slag.

Ben je tussen 7 en 12 jaar en wil je graag meedoen? Zorg dan dat je erbij bent op zaterdag 22 juni van 14.00 tot 16.00 uur en daarna elke laatste zaterdagmiddag van de maand. Meedoen aan de CoderDojo is gratis, wel echt van tevoren even aanmelden bij hilvarenbeek@bibliotheekmb.nl

De jarigen

Di 18 juni Roy-Christian Bust