• Nieuws Samenwijs

2019-02-08 Nieuwsbrief

Vanuit de directie

Komende week staan de rapportgesprekken gepland, waarvoor u vorige week een uitnodiging hebt ontvangen. Omdat dit niet naar onze tevredenheid verloopt zijn we de mogelijkheden aan het onderzoeken om vanaf komend schooljaar op een andere manier de gesprekken te plannen, uitgangspunt daarbij is dat u zelf als ouder een voorkeursmoment aan kunt geven.

Daarnaast zijn er vragen gerezen over het al dan niet aanwezig zijn van de kinderen bij de gesprekken, omdat zij er bij de kennismakingsgesprekken bij moesten zijn. Bij de rapportgesprekken mogen de kinderen ook aansluiten. Zeker in groep 7 is dit aan te raden, omdat daar ook het preadvies voor de middelbare school wordt besproken.

Studiedag 13 februari

Komende woensdag, 13 februari, zijn alle locaties van Samenwijs onderwijs & opvang gesloten i.v.m. een gezamenlijke studiedag. Ook Samenwijs Willibrordus is deze dag dus dicht!

Nieuw meubilair

Op vrijdag 22 februari zal het nieuwe meubilair voor de onderbouw worden geleverd. Dit betekent dat wij ons oude meubilair weg gaan doen. Alvorens wij de oude tafels te koop aan gaan bieden, willen wij u als ouder de mogelijkheid geven om voor € 5,- een kleutersetje over te nemen. Mocht u interesse hebben in één of meerdere setjes, dan kunt u dit doorgeven via het volgende mailadres: info.willibrordus@stichtingsamenwijs.nl

Vanuit groep 1-2

We gaan ervan uit dat alle kinderen van groep 1 tijdens de carnavalsviering op vrijdag 1 maart aanwezig zijn. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, denkt u er dan aan om dit door te geven aan de leerkracht van uw kind.

I.v.m. de levering van het nieuwe meubilair in de groepen 1-2, zullen de materialen op donderdag 21 februari meegegeven worden om te poetsen, zodat er in een "nieuwe" frisse groep gestart kan worden.

Informatie carnaval - lees dit a.u.b. goed door

Hierbij ontvangt u informatie over de carnavalsviering op school.
Lees hem goed door zodat u alle info heeft om deze dag goed te laten verlopen.

De kinderen moeten op vrijdag 1 maart om 8.30 uur op school zijn.

Het programma is al volgt:

08.30 u Carnavalsontbijt in eigen groep (lopend buffet).

10.00 u Modeshow groep 1 t/m 8 en opvang.

10.45 u Programma school/Hercules.

12.15 u Groep 3 t/m 8 gaan terug naar school.

12.30 u Eindtijd alle groepen, ophalen op school.

Carnavalsontbijt
Iedere leerling neemt voor ongeveer 5 kinderen kleine hapjes mee naar school. Denk hierbij aan: belegd broodje, croissantje, eierkoek, sandwich, wrap, peperkoek, yoghurtje etc.

De modeshow
De kinderen knutselen op school hun outfit die ze tijdens de modeshow dragen. Iedere klas beeld een eigen gekozen thema uit. De route loopt van school tot de Hercules (Molenstraat). De weg wordt afgezet, u bent van harte welkom om langs de kant van de weg te komen kijken/aanmoedigen.

Programma school/Hercules
De peuters en kleuters vertrekken na de modeshow terug naar school. Hier krijgen ze iets lekkers, voor ze gaan starten met het carnavalscircuit. De groepen 3 t/m 8 gaan na de modeshow naar Hercules.

Met vriendelijke groeten,

De carnavalswerkgroep

Vrijthof-Vrijthof Bike Challenge 6

Tegelijk met de Vrijthof-Vrijthof Bike Challenge, wordt op 20 april 2019 in samenwerking met Stichting Samenwijs Opvang & Onderwijs voor kinderen vanaf 7 jaar een eigen MTB-tocht georganiseerd in de afstanden 15 en 25 km.

Route:

De start is aan de Vrijthof in Hilvarenbeek. We vertrekken in kleine groepjes en fietsen onder begeleiding vanaf het Vrijthof in Hilvarenbeek een mooie tocht.

Wil jij meedoen?

Er is maar plaats voor 50 deelnemers, dus zorg dat je je snel aanmeldt om verzekerd te zijn van deelname aan deze unieke tocht! Je kunt je aanmelden op de site: www.vrijthofvrijthof.nl/kids-challenge

Wie worden er jarig......

Di 12 februariJur van de Pas
Do 14 februariBram Linnemans
Tim van Riel
Vr 15 februariPuck Reijrink
Sil Reijrink

Nieuws van het overblijven

De week van de warme chocolademelk achter de rug.
En zoals verwacht....een daverend succes.
Willeke Romme nogmaals bedankt voor het brengen tijdens elke overblijfmoment.

Volgende week weer een normale week.
Nou ja normaal, voor ons dan toch.
Elke week is bij het overblijven immers wel een dag die niet normaal is.
Dan kan variëren tot regendag zodat iedereen binnen moet blijven, of buiten spelen zonder buitenspeelgoed omdat er sneeuw ligt.

Mag ik me even voorstellen

Als overblijfkracht wil ik mij even voorstellen:

Mijn naam is: Sabine Linnemans

Ben nu 2,5 jaar bij het overblijven.

Ik ben op de volgende manier bij het overblijven gekomen: Via de werving aan het schoolplein

Bij mijn eerste kennismaking met het overblijven dacht is: Fijn dat kinderen tussen de middag zo leuk opgevangen kunnen worden. En je leert ook kinderen uit andere klassen kennen dan waar je kinderen in zitten.

Mijn mooiste herinnering met het overblijven is: De mooie tekeningen die we soms van de kinderen krijgen!

Wat ik nog wil zeggen om je over de streep te halen om ook overblijfkracht te worden: We zijn met een gezellig team, je leert ook andere kinderen kennen, als het even kan lekker naar buiten en het 'kost' je maar 2 uur op een dag!

De wifi generatie

Hoe vind je als ouder je weg in de doolhof van de nieuwe media? Hoe voed je je kind op in dit digitale tijdperk? Gasten van de Bikse Talkshow over de WIFI generatie zijn o.a. Social Media expert Herm Kisjes, opticien Machiel Driesser, opvoedcoach Eline Weijers, kinderfysiotherapeut Sophie Prinsen. Kom luisteren en meepraten op vrijdag 15 februari in Elckerlyc.

Hoe ga je ermee om als ouder? Of als grootouder die op de kinderen past? Wat betekent dat voor de opvoeding? Moet je paal en perk stellen aan het gebruik? Of kun je kinderen beter vrijlaten zodat ze verantwoordelijkheid ontwikkelen? En leren ze wel iets in de online-wereld? Zijn er ook educatieve games? En is het eigenlijk goed voor de ogen, uren turen op een klein scherm?

Kaarten via https://www.elckerlyc.nu/programma/-bikse-talkshow-over-wifi-generatie-/