• Nieuws Samenwijs

2019-04-12 Nieuwsbrief

Vanuit de directie

Met een kleine vertraging ontvangt u hierbij de laatste nieuwsbrief voor de meivakantie. Afgelopen week stonden natuurlijk in het teken van de Koningsspelen, waarover verderop meer.

Verder wil ik u er nog even op wijzen dat alle kinderen komende vrijdag om 12.00 uur vrij zijn en kunnen gaan genieten van een welverdiende vakantie. Tot die tijd zullen de kinderen van groep 8 nog even vol aan de bak moeten, omdat de Eindtoets op het programma staat.

We wensen de kinderen daar natuurlijk heel veel succes bij.

De jarigen

Di 16 aprilLiz Tax
Vr 19 aprilLieke Geerts
Lot Schilders
Za 20 aprilDries van Roovert
Myrre Schilders
Zo 21 aprilBram de Wit

PBS

​Samen spelen gaat heel vaak goed
Maar als het NIET goed gaat, onthoud je dat je hele leven.

Landelijke Dag tegen Pesten 19 april en Week tegen Pesten

Wetenschappelijke onderzoeken laten zien dat ons pestgedrag alleen maar erger wordt naar mate we ouder worden.
Laten wij verantwoordelijkheid zijn voor onszelf, onze eigen acties nemen en de wereld leuk en gezellig maken voor jou en voor iedereen om ons heen.

Uit cijfers blijkt namelijk dat landelijk gezien 1 op de 10 kinderen op school wordt gepest, dat dit op het werk 1 op 8 is en in het bejaardentehuis zelfs 1 op 5.

Natuurlijk is het nodig om elke dag bewust pesten te stoppen maar komende vrijdag zullen we er op school even extra bij stil staan

Bibliotheek

Wil jij een echte Scratch Star worden?
Kom dan naar de CoderDojo!

Tijdens de CoderDojo's kun je ontdekken hoe je zelf kunt programmeren, een spannende digitale quiz of een eigen computer game maakt. Iedereen tussen de 7 en 17 jaar kan meedoen (Onder de 12 jaar onder begeleiding van een volwassene). De eerste CoderDojo is op zaterdagmiddag 25 mei 2019 van 14:00 tot 16:00 uur in de Bibliotheek Hilvarenbeek

Reserveer je plek: hilvarenbeek@bibliotheekmb.nl

WORKSHOP PLUK VAN DE PETTEFLAT

Kom je Pluk ook helpen met het redden van dieren?! We geven samen de Krullevaar weer een bos haar in een knutselactiviteit en we gaan flink bewegen om de apen aan bananen te helpen. De gratis workshop is voor kinderen van 4 tot 10 jaar, wordt verzorgd door Anne van den Beuken, 26 jaar en afgestudeerd musicalactrice en is op 22 mei 2019 van 14:00 tot 15:15 uur in de Bibliotheek Hilvarenbeek. Meld je aan: hilvarenbeek@bibliotheekmb.nl

Bestaat er zoiets als Perfect Opvoeden?

Het opvoedcafé is op 17 mei 2019 van 10:30 tot 11:30 uur in de Bibliotheek Hilvarenbeek.

We willen allemaal dat onze kinderen gelukkig zijn en hun dromen waar kunnen maken. Maar rennen we onszelf niet voorbij in dit streven? Hoe hou je de balans?

Het OpvoedCafé is een gezellige ochtend om met elkaar te delen waar je met je kind regelmatig tegenaan loopt en te leren van elkaar, wordt begeleid door Eline Weijers (www.ouderschapvanuitjehart.nl), vindt elke 6 weken plaats en is voor ouders en opvoeders met kinderen van 0 tot 12 jaar. Toegang is gratis.

Meld je aan: hilvarenbeek@bibliotheekmb.nl

Het is nog steeds mogelijk om hiervoor aan te melden door een email te sturen naar: eline@ouderschapvanuitjehart.nl

KBO-project groep 4

Woensdag 17 april sluiten we het KBO-project af. Einde van de ochtend zijn de opa's en oma's van de kinderen uit groep 4 van harte welkom om een kijkje te komen nemen in onze klas.

Voor deze ochtend mogen de kinderen 1 speelgoedje mee nemen naar school. Met de kinderen is afgesproken welk speelgoed ze mee gaan brengen.

We zullen ervoor zorgen dat er netjes wordt omgegaan met dit speelgoed.

Overblijven

Sinds een paar weken is er een doorstroomklas gestart.

Een paar kinderen blijven hiervan over.
Het zijn kleine frummeltjes maar ze doen het kei goed.
Heerlijk spelen met de grote kinderen is geweldig.

Komende week.
DE WEEK VAN PASEN.
( heel verrassend 😊)

Nog een weekje en dan weer genieten van een heerlijke vakantie.

Groetjes de overblijfkrachten..

Verkeersexamen

Donderdag 4 april hebben de kinderen uit groep 7 het theoretisch- en praktisch verkeersexamen gemaakt.

En..... zij zijn daar allemaal voor geslaagd! Goed gedaan!

Koningsspelen

Met dank aan onder andere het Beweegburo kunnen we terugkijken op geslaagde Koningsspelen. Er was een mooi en gevarieerd programma opgezet in Hilvarenbeek en de kinderen genoten er zichtbaar van.
Ondanks de grootse opzet kunnen we terugkijken op een mooie dag, waarbij er natuurlijk altijd kleine verbeterpuntjes zijn die meegenomen kunnen worden voor een volgende keer.
Jammer genoeg liet het weer ons wel een beetje in de steek, waardoor het voor met name de jongere kinderen en de begeleidende ouders wel een beetje afzien werd.

Klimaatmakers Gezocht

De kangoeroegroep is afgelopen weken druk bezig geweest een om een project te bedenken om een bijdrage te leveren aan een beter klimaat. Uiteindelijk is daar het project "Energie neutrale school met milieu bewuste kinderen" uit voortgekomen, waarmee de kinderen de 1e prijs hebben behaald in de categorie kleine projecten van Klimaatmakers Gezocht.

Proficiat kangoeroegroep!

Workshop

"Je macht loslaten, opvoeden zonder straffen en belonen"

Zoals eerder gemeld organiseert Wij-wel op Samenwijs Willibrordus op woensdag 17 april 2019 van 19:45 - 21:15 uur, inloop vanaf 19:30, een gratis interactieve presentatie: 'Je macht loslaten, opvoeden zonder straffen en belonen' door Eline Weijers van Ouderschap vanuit je Hart www.ouderschapvanuitjehart.nl

Prettige vakantie

​Deze nieuwsbrief is de laatste voor de mei - paasvakantie.
Maandag 6 mei zien we elkaar weer terug.
Hierbij voor wie wil de youtube link van de zandkunstenaar. Je moet er zelf het Paas verhaal bij vertellen.

Die maandag is het hoofdluis controle en help de vrijwilligers, die iedere keer deze klus klaren DANK JULLIE WEL a.u.b. door te letten op het haar van uw kroost. ( gelwelofniet )

Ook komt dan de digiheldenbus weer voorrijden. Dat vinden de kinderen iedere keer weer een interessante ochtend of middag.