• Nieuws Samenwijs

Zo 19 mei Nard Gijsman
Jesse Pruim

PBS

Buitenspelen is van groot belang voor de ontwikkeling van een kind. Het helpt op een natuurlijke manier om op normaal gewicht te blijven, het bevordert de lichamelijke motoriek en het leert kinderen op jonge leeftijd hoe met elkaar om te gaan. Ruim 80% van de kinderen wordt vrolijk van vrij buitenspelen. Helaas blijkt dat steeds meer kinderen en jongeren te weinig bewegen. De huidige generatie kinderen speelt de helft minder buiten dan hun ouders.

Slotconcert blazersklas gr. 5

Op maandag avond 27 mei a.s. vindt het slotconcert plaats van de leerlingen van groep 5.

De leerlingen hebben de afgelopen maanden geoefend als "blazersklas" en willen dit In Hercules i.s.m. de harmonie laten horen.

Ouders, broertjes, zusjes en andere familieleden zijn van harte welkom op maandag 27 mei om 19.30 uur om te komen luisteren.

Overblijven

De vakantie zit er ook voor ons weer op.

Uitgerust zijn we weer begonnen aan het laatste stuk van dit schooljaar.
We werden maandag verrast door 2 overblijfkinderen die in de vakantie een broertje gekregen hebben.
Heerlijke beschuitjes met blauwe muisjes.
Dank je wel hiervoor.

Deze week was het alweer afscheid nemen van de vrolijke raamschilderingen.
Het was erg mooi te zien dat de kinderen de tekeningen zo waarderen.
Een paar kinderen waren het er niet zo mee eens dat de paashaas uitgeveegd werd.
Ook het schaapje mocht nog wel wat langer blijven staan.
Na de nodige kusjes, aaien en knuffels buiten op de raam was het dan toch echt zover.
Er is plaats gemaakt voor alweer de laatste raamschilderingen van dit jaar.

Tot de zomervakantie kunnen jullie genieten van mooie gekleurde vlaggen op de ramen.
In het bijzonder de vlag van Amerika, Brazilië, China en Egypte.

Dit in verband met het afscheid van groep 8.
Maar niet getreurd....volgend jaar willen de diertjes weer graag terugkomen op de ramen.

Een paar weken geleden hebben we de week van de medemens gehad.
Er is toen heel hard gewerkt om voor ouderen iets mooi te maken.
Dit is door Anke opgestuurd en we kregen onderstaand lief bericht voor de kinderen.

Beste kinderen,

Namens de bewoners van de afdeling ZGR locatie Schuilenburg een welgemeende dank voor de post.
De begeleider heeft ons aangegeven dat de bewoners ontzettend verheugd zijn bij elke kaart en brief die binnenkomt. Bedankt dat jij de dag van deze ouderen opvrolijkt!

Volgende week hebben we weer een week van,
DE WEEK VAN DE VITAMINES

Vanuit de directie

Vanaf vandaag zal de nieuwsbrief niet alleen naar de ouders van onderwijs worden verstuurd, maar ook naar de ouders die kinderen op de opvang hebben zitten. De nieuwe ouders heet ik dan ook van harte welkom bij deze wekelijkse nieuwsbrief. Wanneer u kinderen op / in onderwijs en opvang hebt zitten, zult u de link naar de nieuwsbrief waarschijnlijk twee keer ontvangen, hier kunnen we helaas niets aan veranderen doordat we met twee gescheiden administratieprogramma's werken.

Jubileum

Zoals net voor de vakantie hebben we al gemeld dat we op 27 en 28 juni ons 90 jarig jubileum zullen vieren. Een flink aantal ouders heeft zich al aangemeld om op 27 juni te helpen, maar we kunnen die dag nog wel wat extra hulp gebruiken. Het uitgangspunt is namelijk dat we 2 ouders een groepje 8 tot 10 kinderen kunnen laten begeleiden. Kunt u deze dag helpen stuur dan even een e-mail naar ov.willibrordus@stichtingsamenwijs.nl . De ouders die deze dag komen helpen, zullen op woensdagavond 26 juni geïnstrueerd worden over de activiteit van donderdag, verdere informatie hierover volgt later.

De schooltijden zullen op deze twee dagen wat afwijken. 27 juni gaat namelijk een lange dag worden voor alle kinderen omdat ze van 8.30 tot 15.30 uur naar school gaan. Op vrijdag 28 juni zullen de kinderen om 12.30 uur vrij zijn.

Peuteropvang en schoolsluitingsdagen

Tijdens de schoolsluitingsdagen vindt er geen peuteropvang plaats.

In mei zijn dat de volgende dagen: 29 mei en 31 mei.

Kinderen die gebruik maken van kinderopvang zijn wel gewoon welkom.

Op 30 mei is het Hemelvaartsdag, deze dag is zowel opvang als onderwijs gesloten.

BSO opvang tijdens studiedagen

Op 29 en 31 mei zijn de schoolgaande kinderen vrij. Indien u gebruik willen maken van de BSO vernemen wij dit graag voor 15 mei a.s. In het ouderportaal kunt u opvang voor deze dagen aanvragen.

Personaliseren eigendommenGeef hier de hoofding....

Een verzoek vanuit de kinderopvang groepen om de eigendommen van uw kind te voorzien van een naam. Denk hierbij aan jas, tas, fles etc.

Schooljaar 2019-2020

Op dit moment zijn we druk bezig om de groepsindeling van volgend jaar rond te krijgen.
Voor ons is het daarom van groot belang dat we goed zicht hebben op het aantal kinderen per leerjaar.

Mocht uw kind voor 1 juni 2020 de leeftijd van 4 jaar bereiken, zou het fijn zijn wanneer u uw kind zo snel mogelijk aan wilt melden. Ook bij een eventuele verhuizing willen wij u vragen dit zo snel mogelijk te melden bij de directie.

Mocht u verder nog ouders kennen in de directe omgeving waarvan hun kind binnenkort 4 jaar wordt en geen gebruik maakt van de opvang, zou het fijn zijn wanneer u deze ouders wilt attenderen op het aanmelden.

Alsmaardoor

Op 30 juni wordt er voor Theo Rommen voor het 3e jaar het Alsmaardoor beach toernooi in Haghorst georganiseerd.

Andere jaren hebben er verschillende teams met klasgenootjes of vriendjes/vriendinnetjes aan deelgenomen. Zou de flyer daarvan misschien in de nieuwsbrief mogen?
Groet Karen Timmermans

Tuurlijk Karen en succes met de organisatie

alsmaardoorvolleybal@hotmail.com