• Nieuws Samenwijs

Nieuwsbrief 2019-02-01

Van de directie

Vanuit de directie

Afgelopen week is het team druk bezig geweest om de laatste hand te leggen aan de rapporten voor groep 1-2 t/m 7 die komende donderdag mee naar huis zullen gaan. Voor de oudergesprekken hebt u eerder op de dag al een uitnodiging ontvangen, helaas op een andere wijze dan u gewend was door veranderingen in ons administratiesysteem.

Het rapport van de leerlingen uit de groepen 6 en 7, zal inhoudelijk wat af gaan wijken van de andere rapporten. Door het werken met Gynzy IPad, zullen zij al gedeeltelijk een rapportage met leerlingkaarten krijgen zodat u als ouder zicht hebt op welke leerstof een kind wel of niet beheerst.

De leerlingen van groep 8 die afgelopen weken hun adviesgesprek hebben gehad zullen hun rapport pas medio april ontvangen. Zij krijgen maar één rapport per jaar waarin tevens de eindtoets meegenomen zal worden.

Kledingcontainer

Afgelopen week is er een kleidingcontainer geplaatst bij onze school bij de ingang van de (senioren)bibliotheek. Met deze container steunen we enerzijds het goede doel en anderzijds krijgen we hier als school een vergoeding voor dat we ten goed kunnen laten komen aan onze kinderen. In de kledingcontainer is in principe alle textiel welkom. Het is fijn als u de kleding en textiel schoon en in een afgesloten zak in de container doneert. Het hoeft niet per se mooi of 'zo goed als nieuw' te zijn. Wat niet herdraagbaar is, kan hergebruikt worden (recycling).

Wat mag wel in de container?

In principe mag ALLE textiel in de container. Denk hierbij aan:

* Kleding

* Huishoudelijk textiel, zoals handdoeken, theedoeken, washandjes, etc.

* Schoenen (per paar gebonden)

* Sokken (per paar)

* Accessoires, zoals hoeden, riemen, tassen, etc.

* Zachte knuffels

Overblijven

Het was voor de kinderen deze week ( helaas 😊) geen week van, maaaaar....... komende weer hebben we weer een week van:
WEEK VAN DE WARME CHOCOLADEWEEK.

Willeke Romme ( gewoon verse Romme ) zal elke dag de warme chocolademelk verzorgen en brengen.
Alvast bedankt. Volgende week kunnen jullie lezen of het een succes was.

Uit ervaring kunnen we eigenlijk al zeggen: JA Maar je weet het natuurlijk nooit.

Graag stel ik me even voor

Ik als overblijfkracht wil mij even voorstellen:

Ik ben: Marianne van Gestel

Ben nu 19 jaar bij het overblijven.

Ik ben op de volgende manier bij het overblijven gekomen: door Bernard Speekenbrink

Bij mijn eerste kennismaking met het overblijven dacht is: dit is leuk

Mijn mooiste herinnering met het overblijven is: voldoening

Wat ik nog wil zeggen om je over de streep te halen om ook overblijfkracht te worden:

Kom en ervaar het zelf

Gebruikersvraag

Hoe ga ik nu zeker weten dat ik geen nieuws mis loop?
Komen de aankondigingen die echt belangrijk zijn in de klassenblogs, of gewoon als item in de nieuwsbrief zoals voorheen?

Deze vraag stelden verschillende ouders. Het antwoord is:
De nieuwsbrief is voor het nieuws. Daar moeten de berichten in waar ouders van op de hoogte moeten zijn.
De Blogs, is een manier, om met de groep iets op te stellen en dat aan (groot)ouders te laten zien.
De kinderen moeten hier zelf trots op zijn.
Natuurlijk is dit afhankelijk van het initiatief van de groep en de leerkracht. We moeten zien hoe dit in de toekomst gaat functioneren. Het is in ieder geval AVG proof, want het is een beveiligd onderdeel van de site

Volgende week zijn jarig:

Di 5 februari Gijs van de Schoot
Pieter Timmers