• Nieuws Samenwijs

Nieuwsbrief 2019-04-05

Vanuit de directie

Volgende week vrijdag zullen de Koningsspelen plaats gaan vinden voor alle scholen van de gemeente Hilvarenbeek. Het belooft een hele happening te worden.

Verderop in de nieuwsbrief treft u daar uitgebreide informatie over aan, ook over wat de kinderen mee moeten nemen. De begeleidende ouders zullen komende maandag nader geïnformeerd worden.

De kinderen van groep 2 zullen deze dag met auto's naar Hilvarenbeek gaan,
de groepen 3, 4 en 5 met de huifkar
en groep 6 t/m 8 met de fiets.

Met trots kunnen we zeggen dat de kinderen deze dag voor de eerste keer de nieuwe schoolshirts aan kunnen trekken. Met dank ook aan de oudervereniging!

Ontruimingsoefening

Woensdag heeft er een onaangekondigde ontruimingsoefening plaats gevonden in ons Samenwijscentrum. In net iets meer dan een minuut tijd stonden alle kinderen buiten.
Het is natuurlijk te hopen dat een echte ontruiming niet nodig is, maar het is een hele geruststelling om te weten dat het gebouw zo snel ontruimd kan zijn.

Studiedag

Vorige week tijdens de studiedag zijn we onder andere gaan brainstormen over hoe we de groepen volgend schooljaar in willen gaan vullen. Op dit moment zijn de groepen wat leerlingaantal betreft nogal ongelijk verdeeld, vandaar dat we aan het onderzoeken zijn of we hier op een andere manier vorm aan kunnen geven. Daarnaast zijn we onder andere bezig geweest met een doorgaande observatielijn van 0-7 jaar en het zo optimaal mogelijk inzetten van Gynzy IPad. De studiedag hebben tot slot feestelijk afgesloten om te vieren dat Carita 12½ jaar werkzaam is als administratieve kracht op Samenwijs Willibrordus.

Stint

Beste ouders,

Het ernstig ongeval met de Stint, die door een trein gegrepen werd, staat velen van ons nog vers in het geheugen gegrift. Sindsdien is er veel onderzoek gedaan naar het veilig maken van de stint. Uiteindelijk heeft dit ertoe geleid dat dit jaar de stint na een aantal ingrijpende aanpassingen weer op de openbare weg mag gaan rijden. Zoals u weet hebben wij direct na het ongeval u op de hoogte gesteld dat wij tot nader onderzoek de stints niet meer gebruiken.

Koningsspelen

Hiernaast treft u daar uitgebreide informatie over aan, ook over wat de kinderen mee moeten nemen. De begeleidende ouders zullen komende maandag nader geïnformeerd worden.

Geld-Held

Hiernaast kunt u stemmen op het initiatief van Tom en Cyril.
Doen hoor !

Jubileum Carita van de Wouw

​12.5 jaar op Willibrordus. Gefeliciteerd. We vierden dit jubileum onlangs na de studiedag.

Nieuws van het overblijven:

Op dit moment krijgen we regelmatig vragen over het overblijven:

- hoe meld ik mijn kind aan en af

- hoe gaat het met de betaling

enz.

Op verschillende manieren kunt u aan deze informatie komen:

- Op de schoolsite staat het overblijfboekje

- loop om 11.45 uur in de aula binnen voor informatie

- bel de voicemail en spreek een bericht in ( 013-5046167 )

- mail het overblijven (overblijven.willibrordus@stichtingsamenwijs.nl )

- bel de coördinator ( Berdy Kemmeren 013-5041650 )

Een overblijfkracht stelt zich weer voor

Wij zijn: Hannita van Eijk, Noa & Pip van Strijdhoven

Ben nu: Ruim 3 jaar bij het overblijven

Via een enthousiaste overblijfmoeder; Wendy Schilders, ben ik bij het overblijven gekomen.

Bij mijn eerste kennismaking met het overblijven dacht ik: Wow, wat een gezellige, ontspannen boel is het hier! En wat een relaxed sfeertje!

Mijn mooiste herinneringen aan het overblijven: De leuke gesprekjes tijdens het eten, samen buiten spelen, picknicken op het gras, touwtje springen, met dierendag knuffelen met de dieren (en speciaal met onze pup Pip). Dansen op het schoolplein, knikkeren, maar ook met elkaar zittend op het "benkske" en om niks, heel hard kunnen lachen samen!

Wat ik nog wil zeggen om je over de streep te halen om ook overblijfkracht te worden: Waarom zou je het NIET proberen? Het kost je op een dag 1,5 uur en je krijgt er zoveel energie voor terug! Daarnaast word je opgenomen in een team dat respect heeft voor elkaar en fijn samenwerkt, en als je een keer niet kunt, dan lossen we dat samen op. Tot slot; je ontvangt er ook nog een financiële vergoeding voor! Helemaal onbetaalbaar; de reactie van een kind;

"Overblijfmama kom je volgende week weer? want ik vind het zo gezellig bij jou"

En wie zijn er jarig deze week

Ma 8 aprilLuc de Kroon
Do 11 aprilBabette Groenhout

Liselot Groenhout

Thijmen Harbers

Saar Pijpers
Zo 14 aprilEllen Borrenbergs

PBS

1x mopperen en daarna 4x een complimentje

Ga dat allemaal maar eens proberen.

Mamma aan dochter, dochter aan broer, broer aan oma, oma aan pappa, pappa aan dochter, dochter aan mamma, mamma aan opa, opa aan kleinzoon, kleinzoon aan juf, juf aan leerling, leerling aan juf, juf aan leerling, juf aan leerling,​juf aan leerling,​juf aan leerling,​juf aan leerling,​juf aan leerling,​juf aan leerling,​juf aan leerling,​juf aan leerling,​juf aan leerling,​juf aan leerling,​juf aan leerling,​juf aan leerling,​juf aan leerling,​juf aan leerling,​juf aan leerling,​juf aan leerling,​juf aan leerling,​leerling aan directeur, directeur aan juf, directeur aan juf, directeur aan juf, directeur aan juf, directeur aan juf, directeur aan juf, directeur aan juf, directeur aan juf,directeur aan juf,
Het wordt een hele drukke week.
Succes allemaal