• Nieuws Samenwijs

Nieuwsbrief 2019-04-19 ( toch nog eentje )

ov.willibrordus@stichtingsamenwijs.nl

Vanuit de directie

Zo net voor de vakantie nog even een belangrijke mededeling.
De school bestaat dit jaar namelijk 90 jaar. Dit heuglijk feit willen we niet zomaar aan ons voorbij laten gaan en zullen we op 27 en 28 juni gaan vieren. Voor de activiteit op donderdag 27 juni hebben wij u hulp als ouder hard nodig om de dag tot een succes te maken. Vandaar dat we deze dag al ruim van te voren aankondigen, in de hoop dat u er tijd voor vrij kunt maken.

Verdere informatie volgt nog, maar voor nu is het nog even een verrassing wat we die dag op school gaan doen. Wanneer u deze dag kunt helpen, wilt u dan alvast een mail sturen naar de oudervereniging ov.willibrordus@stichtingsamenwijs.nl

Namens het team wens ik u zonnige paasdagen toe en een hele fijne vakantie!

Groep 1/2

We hebben te horen gekregen dat de temperatuur in de gymzaal in Hercules erg laag is en dat sommige kinderen het tijdens de gymles koud hebben. Wij hebben dit met de gymleerkracht besproken en ze gaat akkoord dat de kleuters wat meer kleding aanhouden, we denken hierbij aan T-shirt met lange mouwen , legging, trainingsbroek of iets dergelijks.

Wilt u er als ouders rekening mee houden uw kind op donderdagmiddag dus makkelijk zittende kleding aan te doen? Alvast bedankt voor uw medewerking.

Overblijven

Ouders van kleuters zullen zich afvragen waarom hun kind op een overblijfdag thuis komt met een smiley op zijn/haar hand.
Dit hebben we een paar weken geleden ingevoerd met een bedoeling die positief is uitgepakt.

Tijdens het eten leek het lokaal op een kippenhok ipv een lunchlokaal. Kinderen worden beloond met een smiley op hun hand als ze netjes en rustig lunchen.

Sinds een tijdje hebben we snoetenpoetsers aangeschaft om te zorgen dat de kleuters niet gaan spelen met pasta of pindakaas gezichten.Wij denken dat de pindakaas en pasta standaard in de reclame is in de supermarkt omdat het steeds meer bij kinderen op het brood zit.

Deze week hebben we van een gulle gever een echte boerderij gekregen. De eerst middag werd er al veelvuldig mee gespeeld.
Opmerking kleuter: "wat heb ik vandaag fijn gespeeld bij het overblijven".

Het bord met de foto's van de overblijfkrachten is weer bijgewerkt.
Wil jij hier ook tussen komen hangen?
Dat kan natuurlijk.
Ook zijn wij al blij als je alleen kunt invallen in noodgevallen.
Heb je interesse maar je twijfelt? Draai vrijblijvend een middagje mee.

Informatie kun je natuurlijk bij alle overblijfkrachten krijgen maar neem voor een afspraak contact op met Berdy ( 013-5041650 )

Tot slot wensen wij iedereen een fijne vakantie en tot over 2 weken.

Groetjes de overblijfkrachten.

Koningsdag

Zaterdag 27 april

Hercules Diessen 13.30

TechniekRijk

2 spetterende onderdelen van de
Dutch Technology week in Tilburg
TechniekRijk 2019
Ontdekstation013
Burgemeester Brokxlaan 20
22 mei 2019 van 16.30 tot 19.30

TechniekRijk is een markt waar inspiratie en vaardigheden geprikkeld worden. Op TechniekRijk zijn standhouders aanwezig die een aanbod hebben als het gaat om Wetenschap en Techniek en de brede talentontwikkeling van kinderen. Daarnaast zijn er bij een aantal stand korte workshops (max 20 minuten) te volgen die vooral bedoeld zijn om ideeën op te doen die je de volgende dag alweer in je eigen praktijk kunt gebruiken, waarvan je geïnspireerd raakt en nieuwsgierig wordt. De kick-off van het nieuwe technieklokaal dat de leerlingen van bs Cleijn Hasselt samen met ContourdeTwern en andere partijen letterlijk gaan bouwen is de opening van TechniekRijk om 16.30u. Hier heeft zelfs onze wethouder Marcelle Hendrickx tijd voor vrij gemaakt in haar agenda! Verder zijn er nog enkele verrassingen en prijzen te verdienen op TechniekRijk, die we nog niet gaan verklappen!

Aanmelden:

En aansluitend:    Onderwijscafé
Meteen na TechniekRijk kun je aansluiten bij het Onderwijscafe.
Op 22 mei om 20.00u met inloop vanaf 19.45u, een inspirerend onderwijs café met als gastspreker: Boy Vissers.

In Station 88 (naast Ontdekstation013, 2 minuten lopen!)

Boy Visser psychobioloog, docent en vlogger deed na zijn master in de neuroscience en zijn universitaire docenten opleiding een master management. Vanuit die drie disciplines gaat Boy met jullie op zoek naar 'hoe onze hersenen nu eigenlijk leren' en 'waar motivatie en nieuwsgierigheid ontstaat'. Zijn lezing loopt over in een aantal huis-tuin- en keukenproefjes die de beschreven nieuwsgierigheid kietelen en die je morgen in je eigen les kunt gebruiken! Als afsluiting wordt de discussie opgezocht. Hierna nog tijd om na te praten en te netwerken onder het genot van een hapje/drankje tot 22.00u

Aanmelden:

En om het geheel compleet te maken: Ontdekstation013 verzorgt tegen zeer aantrekkelijke prijzen een kop soep, een aangekleed broodje en koffie/thee/drankje. De eerste koffie/thee is overigens voor onze rekening.

Verwonderroute

Een wereld zonder technologie bestaat niet.. Maar wat verbindt technologie met kunst en wat leert de natuur ons over technologie? Wat hebben kunst, natuur en technologie met elkaar te maken?

Schoolspot

​Beste ouders