• Nieuws Samenwijs

Nieuwsbrief 2019-06-07

Vanuit de directie

Het was de bedoeling om vandaag de indeling van de groepen met de leerkracht(en) bekend te maken.
Helaas moet ik u mededelen dat dat op dit moment nog niet mogelijk is.

Afgelopen week is juf Ilona onverwachts benaderd door een ander schoolbestuur, in de omgeving van waar ze woont, om op gesprek te komen. Dit gesprek is naar tevredenheid verlopen, waardoor zij er voor gekozen heeft om met ingang van het nieuwe schooljaar onze school te verlaten.

Voor haar een hele mooie kans om dichter bij huis te gaan werken en we wensen haar daarbij veel succes toe.
Voor ons houdt dat in dat we weer opnieuw moeten gaan puzzelen, waardoor het geduld nog even op de proef moet worden gesteld.

Groepen 2019-2020

Hoewel de bezetting van de groepen nog niet rond is, is al wel duidelijk welke groepen er gaan komen.
In totaal zullen er volgend school 10 groepen geformeerd worden.

Naast twee groepen 1-2, zal de 3+/ instroomgroep blijven bestaan.
Hierbij zal per vakantieperiode bekeken worden of een kind eraan toe is om de volgende stap te maken en door te stromen naar een groep 1-2.
Naast één groep 3, twee groepen 4, één groep 7 en één groep 8, zal er in de groepen 5 en 6 een grote verandering plaats gaan vinden. De kinderen zullen namelijk allemaal in één unit ondergebracht gaan worden met 3 leerkrachten, waarbij we een eerste stap gaan zetten naar een gepersonaliseerde leeromgeving om de kinderen zoveel mogelijk op maat te gaan bedienen.

U zult hier nog nader over geïnformeerd gaan worden.

Schoolreis

Komend schooljaar zal er weer een grote schoolreis gehouden worden voor de kinderen van onderwijs.

Aangezien de schoolreis al vroeg in het schooljaar gehouden zal worden, maken we de datum nu alvast bekend: donderdag 3 oktober. Mogelijk kunt u hier al rekening mee houden.

Op vrijdag 4 oktober zullen de kinderen een vrije dag hebben i.v.m. een studiedag van opvang en onderwijs. Op deze dag is de opvang dus dicht!

Afscheid 3 juli

Het duurt nog een kleine maand, maar op woensdag 3 juli zullen meneer John en meneer Ben afscheid gaan nemen van de kinderen van Samenwijs Willibrordus. Ze houden geen afscheidsreceptie, maar de kinderen zullen die ochtend eerst voorbereiden en na de pauze ( met iets lekkers natuurlijk ) in de gymzaal hun kunsten vertonen.

Na ruim 40 jaar op de Willibrordus gewerkt te hebben, mogen zij bijna gaan genieten van hun welverdiende pensioen. Voor meneer John zal er na 44 jaar echt een einde gaan komen aan zijn onderwijscarrière, meneer Ben zullen we na de zomervakantie nog wel een tijdje tegen blijven komen om ons te ondersteunen op ICT-gebied.

We wensen ze het allerbeste.

Overblijven

Deze week was het de HOLLANDSE week.
Op de speelplaats konden er allemaal oud Hollandse spelletjes gespeeld worden. En de traktatie was natuurlijk in stijl. Een heerlijk ouderwetse stroopwafel.

Afgelopen donderdag was het de DAG VAN DE OVERBLIJFKRACHTEN. De aula was mooi versierd en ook werden natuurlijk de overblijfkrachten in het zonnetje gezet. Op het podium van de speelplaats werden de overblijfkrachten toegezongen door alle overblijfkinderen. Het Willibrordus-lied werd met volle borst meegezongen. Alle overblijfkrachten kregen nog een klein cadeautje.
Een glazen potje met muntdropjes met de tekst: je bent een onbetaalbare hulp.
Nogmaals allemaal dank je wel.

Weer een rede gevonden om je aan te melden als overblijfkracht.
Groetjes de overblijfkrachten

Waren en worden jarig